خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره اتاق تعاون استان اصفهان:

توسعه بازرگانی و تقویت اتحادیه‌های تعاونی، مهم‌ترین هدف اتاق اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۴۹۷

اتاق تعاون اصفهان به عنوان نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون توانسته با ارائه خدمات مناسب برای صدور ضمانتنامه به منظور گرفتن تسهیلات تعاونی‌ها از سیستم بانکی گامی موثر برای توسعه بخش تعاون و رفع موانع آن بردارد.

رئیس هیأت مدیره اتاق تعاون استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم اتاق تعاون استان در سال ۹۳ همکاری با نمایندگان مجلس و نیز اتاق تعاون ایران برای تنطیم و تدوین هرچه قوی‌تر و بهتر قانون تعاون است، افزود: امیدواریم این لایحه قانونی، راه‌گشای بخش تعاون باشد، که در این رابطه نیزلایحه حمایت از تولید در اتاق تعاون با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون، با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای اتاق تعاون در این مدت، ارتقاء سطح کیفی جلسات مرکز داوری است، ادامه داد: اکثر جلسات حل اختلااف و داوری با حضور وکلای دادگستری و کار‌شناسان رسمی حسابرسی برگزار شده و در اکثر موارد با صلح و سازش بین طرفین دعوی خاتمه یافته است.

وی افزود: کمیته حل اختلاف و داوری اتاق در مدت یادشده با تشکیل ۱۷۲ جلسه به ۶۱ پرونده مربوط به شکایات تعاونی‌ها رسیدگی کرده که در پاره‌ای از موارد، حکم هیأت حل اختلاف صادر و به دادگستری جهت اجرا اعلام شده است.

رئیس هیأت مدیره اتاق تعاون با تاکید بر حضور فعال نمایندگان اتاق در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی مرکز استان و شهرستان‌های تابعه بیان داشت: دفاعیات نمایندگان اتاق در کمیسیون‌های مذکور موجب شده از تضیع حقوق قانونی اتحادیه‌ها و تعاونی‌های استان پیشگیری و در جهت رفع تعرض از تعاونی‌ها وفق قانون و اخذ تخفیف برای آن‌ها اعمال رأی شود.

وی به برنامه‌های ترویجی و آموزشی اتاق تعاون اشاره کرد و گفت: طی مدت مذکور براساس قرارداد همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۳۹۰۰ نفر ساعت آموزش جهت مدیران و اعضاء تعاونی‌ها برگزار شد. ضمناً طی این مدت تعداد ۱۱۵ جلسه ترویجی بمدت ۳۵۰ ساعت و ۳۶ گردهمایی ترویجی بمدت ۱۱۰ ساعت اجرا شد.

حاج رسولی‌ها به تشکیل و برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون اشاره و بیان داشت: کمیسیون‌های تخصصی اتاق در گرایش‌های آموزش و پژوهش، مسکن، فرش دستباف، صنعت و معدن، حمل و نقل، کشاورزی، تجارت و امور نمایشگاهی، بانوان، بهداشت و درمان، توزیع و مصرف با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات و سازمانهای مربوطه تشکیل و در جهت رفع مشکلات تعاونی‌ها تصمیمات مقتضی اتخاذ شده است.

وی گفت: دبیر اتاق در جلسات کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کمیته پیگیری و ساماندهی اقتصادی استان متشکله در استانداری _ شورای معاونین، شورای اداری، شورای توسعه صادرات بخش تعاون متشکله در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشارکت فعال داشته است.

حاج رسولی‌ها به خدمات مشاوره اتاق تعاون اشاره کرد و بیان داشت: طی این مدت ۷۶۵ مورد انواع مشاوره حقوقی، مالیاتی، اشتغال و کارآفرینی، بیمه و قوانین کار از طریق مشاوران اتاق تعاون به تعاونی‌ها ارائه شده است.

این مقام مسئول گفت: اتاق تعاون، بعنوان نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون توانسته با ارائه خدمات مناسب جهت صدور ضمانت نامه بمنظور اخذ تسهیلات تعاونی‌ها از سیستم بانکی گامی مؤثر در جهت توسعه بخش تعاون و رفع موانع آن بردارد و طی مدت مذکور سه گردهمایی ترویجی بمنظور آشنایی فارغ التحصیلان متقاضی تشکیل تعاونی با خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برگزار گردید که مورد استقبال افراد یاد شده قرار گرفت.

حاج رسولی‌ها، در خصوص برنامه‌های آتی اتاق گفت: در برنامه سال ۹۳، رویکردهای اتاق تعاون استان در چهار محور آموزش و ترویج، توسعه بازرگانی و صادرات غیر نفتی، واگذاری تصدی‌ها و تقویت اتحادیه‌های تعاونی برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: با اصلاح موادی از قانون تعاون در مجلس شورای اسلامی، وظایف و اختیارات اتاق‌های تعاون وسیع‌تر و البته سنگین‌تر شده که از مهم‌ترین موارد مطروحه در شرح وظایف و اختیارات اتاق تعاون، برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی است.

حاج رسولی‌ها افزود: در نظر است در سال جاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی در قالب برنامه مدون آموزشی و براساس نیازسنجی انجام شده از بخش تعاون استان برگزار شود.

بهرامی، عضو اتاق تعاون اصفهان، نیز در ارزیابی عملکرد اتاق تعاون اصفهان طی هفته تعاون ۹۲ لغایت هفته تعاون ۹۳ به برگزاری جلسات هیأت مدیره اتاق با نمایندگان محترم مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: هیأت مدیره اتاق در راستای رفع مشکلات تعاونی‌ها و اصلاح و قانون مالیاتهای مستقیم جلساتی به صورت مجزابا نمایندگان استان برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: باید پیشنهادات اتاق تعاون در اصلاح قانون تعاون و بررسی لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دست بررسی می‌باشد مورد عمل قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز