خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در دستور کاراست

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۶۱

باتوجه به آسیب پذیری بیشتر کارگران ساختمانی از حوادثکار تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۷۵ گواهی اصلی و ۶۳ گواهی موقت در استان اصفهان برای این منظورصادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش زیادی از صادرات محصولات غیرنفتی توسط بخش تعاون صورت می‌گیرد که عامل کاهش وابستگی کشور به نفت است، گفت: در سال ۹۲ شاهد افزایش ۲۷۰ درصدی صادرات بخش تعاون استان نسبت به سنوات قبل بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامعلی قادری افزود: در سال ۹۲ تعداد ۲۷۲ عنوان برنامه در سرفصل‌های مختلف به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ابلاغ شد که که ۹۹ درصد آن به طور کامل اجرایی شد.

وی افزود: ازابتدای اجرای طرح «مسکن مهر» تعداد ۳۲ هزارنفر با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون متقاضی بوده‌اند که بخشی از آن مربوط به تسهیلات بانکی بوده است. تاکنون ۱۸هزار و۱۱۶ واحد «مسکن مهر» احداثشده ومابقی نیز تا پایان سال ۹۴ احداثمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه «مسکن متعارف» مربوط به قشرهایی همچون کارمندان است، افزود: درحال حاضر ۱۰ هزار و ۹۷۵ واحد با سرمایه ۸ هزار میلیارد ریال در حال احداثاست.

قادری گفت: هم اکنون ۵۰۰ اتحادیه، تعاونی و صنف در استان شبکه عظیمی از توزیع را ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه این اداره کل در حوزه روابط کار، مسوول تنظیم رابطه بین کارگر و کارفرما است، افزود: هم اکنون ۴۹ هیئت تشخیص و حل اختلاف با حضور ۳۵۰ نفر از نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه سالیانه حدود ۳۰ هزار دادخواست شکایت کارگری و کارفرمایی در استان ارائه می‌شود، تصریح کرد: تلاش ما این است که حدأکثر آرا به صورت سازشی صادر شوند به گونه‌ای که از مجموع آرای صادره، تنها ۲ درصد منجر به اعتراض شده است.

قادری با اشاره به اینکه برخی افراد با اهداف سودجویانه و به نمایندگی از کارگر و کارفرما در این زمینه ورود پیدا می‌کنند، گفت: ساماندهی این وکلا از طریق تدوین آیین نامه مشاوران روابط کار، دریافت مالیات حق الوکاله و برگزاری آزمون و اخذ تعهد در دستور کار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به لزوم رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی در واحدهای تولیدی، یادآور شد: از هفته دولت سال ۹۲ تا ۹۳، تعداد ۶۱ مورد حادثه فوت ناشی از حوادثکار و ۱۷۷ مورد حادثه منجر به نقص عضو به ترتیب با کاهش ۱۴ و ۴ درصدی در استان رخ داد.

وی با اشاره به آسیب پذیری بیشتر کارگران ساختمانی از حوادثکار، گفت: تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۷۵ گواهی اصلی و ۶۳ گواهی موقت صادر شده است.

قادری؛ با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌ها، رصد واحدهای تولیدی و پایداری مشاغل دردستور کار است، یادآورشد: در سال ۹۲ تعداد ۱۳۱ واحد تولیدی مشکل دار شناسایی شد و از ۱۹۵ هزار و ۲۸۶ شغل حمایت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه بیمه بیکاری مربوط به بیکار شدن غیر ارادی از جمله اخراج و تعطیلی واحد تولیدی است، گفت: هم اکنون ۱۷ هزار و ۶۶۸ نفر در استان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند که علاوه بر دریافت مقرری، برای یادگیری مهارت به فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

وی ابراز داشت: در سطح استان ۱۲۴ تشکل کارفرمایی و ۴۰۰ تشکل کارگری فعال است.

قادری یادآور شد: از هفته دولت سال ۹۲ تا ۹۳ تعداد ۳۵ هزار نفر ساعت آموزش قانون کار و ایمنی در محیط کار توسط مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار استان برگزار شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ۹۵ چالش اصلی اشتغال و سرمایه گذاری استان احصا شده و ۵۲ راهکار اجرایی پیشنهاد شده که با امضای استاندار اصفهان به دستگاه‌های مربوطه ارسال شد.

وی بیان داشت: از هفته دولت سال ۹۲ تا ۹۳ تعداد ۳۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد که از تعداد ۲۳ هزار و ۵۹۰ طرح ارسالی به ۱۲ هزار طرح تسهیلاتی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

قادری گفت: در راستای حمایت از طرح‌های خود اشتغالی و کسب و کار خرد، به ۹ هزار و ۲۰۰ طرح به مبلغ ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار رسمی، ۲۰۰ هزار بیکار در استان وجود دارد، گفت: استان اصفهان دومین استان دارای جمعیت دانشگاهی است که با افزوده شدن فارغ التحصیلان، آمار بیکاری افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

قادری یادآور شد: در راستای ایجاد روحیه شادابی در کارگارن، ۱۴ مجموعه فرهنگی ورزشی در اصفهان فعال است که در آینده‌ای نزدیک، دو زمین چمن مصنوعی، سالن بدنسازی، سالن همایش، افتتاح مان‍ اسب سواری نیز به بهره برداری می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز