خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور:

یکپار‌چه‌سازی آموزش‌های مهارتی، مهم‌ترین هدف فنی و حرفه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۰۶۲

اشاعه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از سیاست‌های سند راهبردی مهارت و فناوری است و این موضوع را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در همایش ملی دیپلماسی مهارت در اصفهان گفت: اشاعه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به میزان بسیاری ضرورت دارد و این مهم یکی از سیاست‌های اصلی سند راهبردی مهارت و فناوری این سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، کورش پرند با اشاره به اینکه یک فضای کاری جدید در حوزه آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای براساس دیپلماسی مهارت ایجاد شده است، اضافه کرد: سند راهبردی مهارت و فناوری در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد که این سند دارای راهبرد‌های مختلفی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به سیاست‌ها و راهبرد‌های این سند تصریح کرد: حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی از مهم‌ترین راهبرد‌های این سند است که افزایش قابلیت حضور در عرصه‌های بین‌المللی، ارتقای جایگاه کشور در مسابقات بین‌المللی مهارت و اعتبار‌بخشی به آموزش‌های سازمان در سطح بین‌المللی از سیاست‌های این راهبرد محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری نیز یکی دیگر از راهبرد‌های این سند است، ادامه داد: یکپار‌چه‌سازی آموزش‌های مهارتی از طریق استقرار نظام جامع مهارت و فناوری در سطح ملی و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و افزایش منزلت اجتماعی مهارت‌آموختگان با رویکرد آموزش مادام‌العمر نیز مورد توجه فنی و حرفه‌ای قرار دارد.

پرند توسعه آموزش‌های مهارتی را از دیگر راهبرد‌های سند راهبردی مهارت و فناوری دانست و تاکید کرد: ساماندهی استاندارد‌ها و منابع آموزشی سازمان، طراحی و استقرار الگو‌های آموزش مهارتی با رویکرد تقا‌ضا‌محوری و مبتنی بر محیط کار و توسعه مشاوره‌های شغلی و آموزشی در تمام مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از سیاست‌های این راهبرد است.

وی با بیان اینکه تحقق عدالت اجتماعی و توسعه مشارکت ذی‌نفعان از سیاست‌های این سند است، افزود: توانمند‌سازی زنان و آسیب‌دیدگان اجتماعی از طریق آموزش‌های مهارتی، اشاعه آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و فراهم‌سازی بستر مناسب برای حضور بخش غیر‌دولتی و تعاونی از سیاست‌های این راهبرد است که این سازمان دنبال می‌کند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تشکیل میز کشور‌ها و سازمان‌ها در ستاد این سازمان گفت: ۱۸ میز در حوزه آفریقا، آسیا، کشور‌های همسایه و سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی تشکیل شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی دو روزه در زمینه مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای با تاکید بر آموزش‌های سیار و روستایی، الگو‌های نوین آبیاری، الگوی آموزش بازار‌محور و نظام آموزش ترویج کشاورزی از اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

پرند به حضور مؤثر آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در عرصه‌های بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی کشور به سایر ملل، حضور مؤثر در چرخه اقتصاد جهانی و ایجاد فضای رقابتی سالم بین آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای از رویکرد‌های این موضوع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز