خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون انجمن‌ صنفی آزاد فنی و حرفه‌ای استان اصفهان:

دیپلماسی مهارت برای حفظ آموزش‌های فنی ‌و‌حرفه‌ای اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۹۳۴

ترکیب جمعیت جوان کشور و ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی، لزوم رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به مواد خام اولیه و همچنین خروج از وضعیت اقتصادی تک‌محصولی سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کلان کشور را وا می‌دارد که به منبع قابل اتکایی به غیر از مواد اولیه بیندیشند.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اصفهان در همایش ملی دیپلماسی مهارت گفت: اجرای طرح دیپلماسی مهارت در خارج از کشور در راستای حفظ و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد دهقانی با بیان اینکه وجود فاصله و شکاف بین منابع و امکانات از یک سو و نیاز‌های فراگیر و متنوع جامعه انسانی از سوی دیگر، دخالت و نقش‌آفرینی بشر را اقتضا می‌کند، اضافه کرد: جوامع پیشرفته امروزی توسعه خود را مدیون انسان‌هایی است که قادر به تبدیل رویا‌ها و ایده‌های خلاقانه خود به حقیقت بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با آشکار شدن نقش و تأثیر کار‌آفرینی بر روند رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور‌های توسعه یافته و اشتغال‌زایی، تلاش‌هایی در راستای آموزش و تعمیم دانش و روحیه کار‌آفرینی در بین مدیران، مربیان، کار‌آموزان و کار‌آفرینان بالقوه شدت گرفت.

وی ادامه داد: ترکیب جمعیت جوان کشور و ضرورت ایجاد فرصت‌های شغلی، لزوم رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به مواد خام اولیه و همچنین خروج از وضعیت اقتصادی تک‌محصولی از یک سو و روند‌های موجود در جامعه اطلاعاتی از سوی دیگر عواملی است که سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کلان کشور را وا می‌دارد که به منبع قابل اتکایی به غیر از مواد اولیه بیندیشند.

دهقانی با اشاره به اینکه این منبع حیاتی چیزی جز خلاقیت، نو‌آوری و کار‌آفرینی نیست، تاکید کرد: در این راستا و با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دو‌چندان شده است.

وی افزود: به کلیه مربیان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد استان که در این همایش شرکت کرده‌اند گواهینامه ارتقاء مهارت اعطا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز