خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر داد:

راه اندازی ۱۰ دفتر مشاوره کارآفرینی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۴۷۰

با هدف پیگیری امور اداری اتباع خارجی، از سال گذشته تعداد ۲۴ دفتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان اصفهان راه اندازی شده است که تاکنون این محل ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان حقوق دولتی به حساب خزانه ملی واریز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال در اصفهان با چالش‌های زیادی مواجه هستیم که ۹۵ مورد مشکل شناسایی شد و ۵۲ راهکار پیشنهاد شده است، گفت: اتفاق خوبی که در سطح استان اصفهان رخ داد راه اندازی دفا‌تر کفایت و اشتغال اتباع بیگانه است که هم اکنون ۲۴ دفتر مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامعلی قادری افزود: با هدف پیگیری امور اداری اتباع خارجی، از سال گذشته تعداد ۲۴
دفتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان راه اندازی شد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به عنوان حقوق دولتی به حساب خزانه ملی واریز شد. در همین راستا، تاکنون ۳۷ هزار و ۲۹۴ کارت موقت اتباع خارجی صادر و ۵ هزار مورد بازرسی هم از محل اشتغال اتباع خارجی صورت گرفت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در ارتباط با به کارگیری اتباع بیگانه گفت: اتباع خارجی که مجوز قانونی برای اسکان در ایران را ندارند در صورتی که این افراد توسط کارفرمایی مشغول به کار شوند به ازای هر روز به کارگیری این افراد ۱۰۰ هزار تومان کارفرما جریمه می‌شود.

وی بیان داشت: کارفرمایان باید بدانند در اولویت اول حق کار با ایرانیان است و در درجه بعد باید اتباع خارجی که گذرنامه اقامت دارند به کار گرفته شود.

وی گفت: در جلساتی که با استاندار تشکیل شد در سه حوزه اشتغال و کارآفرینی تسهیلات ارائه می‌شود که مشاغل خانگی، پشتیبانی مشاغل خانگی و طرح‌های خود اشتغالی و کسب و کار از آن جمله است.

قادری تصریح کرد: بر اساس بخش نامه دولت، اولویت کار با نیروی کار ایرانی است و کارفرمایان درصورت بکارگیری اتباع خارجی بدون پروانه، به جریمه ۵ و ۱۰ برابری هر روز دستمزد کارگر و در مرحله سوم به حبس مجازات می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ کاریابی در استان فعال است و انجمن صنفی کاریابی‌ها نیز راه اندازی شده است ادامه داد: از هفته دولت سال ۹۲ تا ۹۳ تعداد ۵۴ هزار و ۸۷۹ نفر به کاریابی‌های استان مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۲۰۴ نفر آن‌ها در فرصت‌های کاری پیشنهادی بکارگیری شدند. از این تعداد ۲۹ درصد زن و مابقی مرد هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه کاریابی‌ها به هیچ عنوان حق دریافت اسناد هویتی و چک و سفته را ندارند و به ازای یک سال کار تنها حق دریافت نصف میزان حقوق کارگری را از وی دارند. بیان داشت: دستمزد کاریابی به ازای بکارگماری یک نفر برای یک سال کار، نصف حدأقل دستمزد ماهیانه ابلاغی شورای عالی کار یعنی حدود ۳۰۰ هزار تومان است.

گفت: کاریابی‌های حق دریافت چک و اوراق هویتی از جویندگان کار را ندارد و به ازای یک سال کار تنها حق دریافت نصف میزان حقوق کارگری را از وی دارند.

وی بیان داشت: در صورتی که فردی با مراجعه به کاریابی به مدت یکسال به کاری مشغول شده که از سوی این مرکز معرفی شده بود، باید نصف حقوق کارگری را که طبق قانون آمده است، به مراکز کاریابی تحویل دهند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که شش ماه بر سر کار باشد، نصف ۳۰۰ هزار تومان و اگر سه ماه باشد، یک دوم آن را باید به مراکز کاریابی تحویل دهند. در صورتی که فردی یک ماه بر سر کار باشد نیاز به دادن پول به مراکز کاریابی نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: با کاریابی‌های غیرمجاز چه به صورت اینترنتی و به شکل حضوری برخورد قانونی می‌شود.

وی از ایجاد بستر خوبی برای تشویق سرمایه گذاران دراصفهان خبر داد و اظهار داشت: سهم تخفیف بیمه برای کارفرمایانی که در جهت اشتغال زایی کارگران جدید اقدام کنند، اختصاص می‌یابد به عنوان مثال اگر کسی در گذشته نام ۱۰ نفر را برای لیست بیمه رد می‌کرد و اکنون ۱۱ نفر شده باشد مشمول تخفیف بیمه می‌شوند.

وی بیان داشت: هم اکنون ۷ هزار و ۷۷۳ کارفرما در سطح استان اصفهان با اشتغال کردن ۲۰ هزار و ۴۴ جوینده کار از تخفیف بیمه‌ای استفاده کردند.

وی همچنین ازراه اندازی ۱۰ دفتر مشاوره و خدمات تخصصی کارآفرینی، نیزخبر داد وبیان داشت: این دفا‌تر در حوزه مالی، خصوصی، برنامه ریزی و تهیه طرح‌های کسب و کار فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز