خبرگزاری کار ایران

اجلاس زنان در جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۴۲

از هر استان کشور یک بانوی فعال در حوزه میراثناملموس برای حضور در اجلاس برگزیده و معرفی خواهد شد.

دبیر اجرایی اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس با اشاره به اینکه اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث‌ فرهنگی ناملموس، هر دو سال یکبار در کشورهای عضو سازمان بین‌المللی ICCN برگزار می‌شود، گفت: امسال با توجه به نقش فعال زنان در حفظ و پاسداشت میراثفرهنگی ناملموس، برای اولین بار به پیشنهاد ایران، اجلاس زنان به اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس اضافه شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مسعود حسین میرزایی اظهار داشت: امسال اجلاس جوانان برگزار نمی‌شود و به جای آن ۱۷ مهرماه، اولین اجلاس زنان در اصفهان برگزار خواهد شد اما از سال‌های آینده اجلاس جوانان و اجلاس زنان به طور مستقل و همزمان برگزار خواهند شد. به‌گونه‌ای که در تلاش هستیم تا دبیر خانه دائمی اجلاس زنان در اصفهان بماند.

میرزایی در خصوص نحوه برگزاری اجلاس زنان تصریح کرد: با توجه به نقش فعال زنان در احیا حفظ و ترویج میراثفرهنگی ناملموس از کشورهای میهمان خواسته شده تا یک بانوی برگزیده در حوزه میراثفرهنگی ناملموس را معرفی کنند، برای پر رنگ کردن نقش زنان ایرانی با همکاری سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری تلاش شده تا از هر استان کشور نیز یک بانوی فعال در حوزه میراثناملموس برای حضور در اجلاس برگزیده و معرفی شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای زنان در حوزه میراثفرهنگی ناملموس در اصفهان افزود: اجلاس زنان در پایان بیانیه‌ای خواهد داشت که این بیانیه در اجلاس مجمع عمومی قرائت خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز