خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با سفرای کشورهای کویت و امارات؛

اصفهان بهترین نماد موفقیت سیاست دولت در ارتباط با کشورهای خارجی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۳۵

بسیاری از مقامات بین المللی در بدو ورود به ایران، اصفهان را برای بازدید انتخاب می کنند چرا که اعتقاد دارند اصفهان قلب تپنده ایران است.

رسول زرگررپور در دیدار علیرضا عنایتی و محمد رضا فیاض، سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای کویت و امارات به ایشان گفت: بهترین نماد سیاست دولت در خصوص ارتباط با کشورهای خارجی در قالب عزت؛ حکمت و مصلحت را می‌توان در اصفهان مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی به اصفهان اظهار داشت: بسیاری از مقامات بین المللی در بدو ورود به ایران، اصفهان را برای بازدید انتخاب می‌کنند. چرا که اعتقاد دارند اصفهان قلب تپندهٔ ایران است.

وی به ظرفیت‌های بالای اصفهان در جذب گردشگر و همچنین پتانسیل‌های علمی و صنعتی اصفهان اشاره کرد و افزود: ظرفیت بالای اصفهان در زمینه‌های مختلف باعثشده است که این استان نه تنها برای گردشگران بلکه برای سرمایه گذاران نیز جذاب باشد.

رسول زرگرپور با بیان اینکه از ۱۷ اثر تاریخی ثبت شدهٔ ایران در یونسکو ۴ اثر به اصفهان تعلق دارد، اظهار داشت: اصفهان گنجینهٔ عظیمی از هنر و تمدن ایران اسلامی و دریایی از میراثفرهنگی و توریستی است.

وی در ادامه یادآور شد: به دلیل مشکلات استان در زمینهٔ خشکسالی و کمبود آب محور توسعه اصفهان به سمت خدمات حرکت کرده است و این خدمات در زمینه‌های مخلتف پولی و بانکی و همچنین صنعت توریسم مد نظر مدیریت استان است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه در بخش توریسم شدیداً نیازمند سرمایه گذاری هستیم، افزود: برای سرمایه گذاران در این بخش در زمینه‌های مختلف و بالاخص ساخت هتل و توریسم درمانی فرش قرمز پهن خواهیم کرد.

زرگرپور تصریح کرد: ظرفیت‌های بالای استان اصفهان در ابعاد مختلف، قابل انکار نیست و این ظرفیت‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی، صنعتی، علمی در استان قابل مشاهده است.

وی در پایان افزود: اصفهان آمادگی کامل برای برگزاری هفته‌های فرهنگی و همچنین هرگونه مبادلات فرهنگی و دانشگاهی با کشورهای مختلف را دارد.

محمد رضا فیاض، سفر جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات متحدهٔ عربی نیز در این دیدار اظهار داشت: اصفهان با شهرت بی‌بدیل خود نماد کشور ایران است.

وی به سفیر هیات اماراتی به اصفهان اشاره کرد و افزود: میزبانی استان اصفهان از این هیات در سطح بسیار خوبی برگزار شد و این امر کار ماندگار و بزرگی برای این استان بوده است.

فیاض با بیان اینکه آرامش و زیبایی‌ها موجود در این شهر دور از انتظار هیات اماراتی بود، تصریح کرد: برخورد مردم با گردشگران و همچنین آزادی در نحوهٔ پوشش لباس ملی و عربی گردشگران اماراتی برای آن‌ها بسیار جالب بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات متحدهٔ عربی ملاقات هیات اماراتی با استاندار اصفهان را بسیار موثر و سازنده عنوان کردند و اظهار داشت: سرمایه گذاران این کشور ابزار آمادگی کرده‌اند که در کوتاه‌ترین زمان همکاری‌های خود را در خصوص گردشگری، احداثهتل و اماکن اقامتی با مدیریت استان اصفهان آغاز کنند.

وی در ادامه افزود: کشور امارات آمادگی کامل دارد که در جهت ارتقاء هتل‌های ۵ ستارهٔ اصفهان به هتل ۷ ستاره با بهترین برند‌های دنیا و در سطح بین المللی و همچنین در زمینه‌های آموزش و ساخت و ساز، فعالیت‌های سازنده‌ای را در این استان داشته باشد.

فیاض در پایان خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران اماراتی خواهان توسعهٔ روابط در زمینه‌های مختلف حتی قبل از پایان مذاکرات هسته‌ای ایران هستند.

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در کشور کویت نیز آمادگی کویت را برای یک همکاری نزدیک و تنگاتنگ با استان اعلام کرد.

عنایتی با بیان اینکه اصفهان نیازی به تعریف و شناسایی نزد کشورهای خلیج فارس ندارد، گفت: این یک مزیت بالا برای استان است و استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها یک گام جلو‌تر حرکت می‌کند.

وی در ادامه افزود: کشور کویت یک کشور انتقال دهندهٔ سرمایه است و تجار کویتی نزدیک به ۹ میلیارد دلار در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده‌اند و اگر بتوان ۱ درصد آن را نیز در ایران جذب کرد، به توسعهٔ خوبی دست خواهیم یافت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورکویت تصریح کرد: نیاز سنجی در جذب سرمایه در استان اصفهان باید صورت گیرد و امیدواریم با یک کار مدون و منظم و تعریف پروژه‌های شناسنامه دار از سوی مدیریت استان بتوان به آنچه که مورد نیاز کشور است و در استان اصفهان مزیت نسبی را پیدا می‌کند، دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز