خبرگزاری کار ایران

به‌منظورتوسعه زیر ساخت‌های گردشگری در اصفهان:

طرح معافیت ۳ ساله هتل سازان ازعوارض در اصفهان اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۱۹۳

: امیدوارم با کمک شهروندان بتوانیم بهترین میزبان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی باشیم و با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران استان در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

رییس کمیسیون اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه شرایط برای جذب گردشگردر اصفهان مناسب است ولی ما نتوانسته‌ایم در این زمینه برنامه ریزی کنیم گفت: امیدوارم با کمک شهروندان بتوانیم بهترین میزبان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی باشیم و با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران استان در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید کریم داودی با بیان اینکه امروزه بحثگردشگری حلال دردنیا مطرح است به طوریکه از کشور عراق، ترکیه و غیره متقاضی سفربه اصفهان هستند افزود: با توجه به اینکه گردشگری اسلامی بهترین نقطه هدف است ولی متاسفانه نتوانستیم درصد کمی از این گردشگران را جذب کنیم.

وی با اشاره به تاکید اعضای شورای شهر دوره چهارم به بحثگردشگری اظهار داشت: باتوجه به گرایش اعضای شورای شهر دوره چهارم کمیسیون اقتصاد و گردشگری برنامه ریزی شد که این کمیسیون با استفاده از نظرات کار‌شناسان مجرب و افرادی که در زمینه مباحثگردشگری فعالیت دارند و جلسات متعددی که برگزار نمود به این نتیجه رسید که اولین تنگنا در رابطه با بحثگردشگر در اصفهان عدم وجود هتل با کیفیت مطلوب است.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه اصفهان دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیار زیادی است، لذا لازم است در جهت جذب گردشگر برنامه ریزی اساسی داشته باشیم؛ باید خانه را هم برای میهمان آماده کنیم. به طوریکه بعد از اینکه ارتباطات بین‌المللی حاصل شد شهرهایی برد خواهند کرد که زیرساخت‌های لازم در این رابطه را به بهترین نحو آماده و مهیا کرده باشند.

داودی با بیان اینکه بسیاری از افراد کشورهای اروپایی به خصوص آلمان متقاضی سفر به ایران و به خصوص بازدید از اصفهان هستند، افزود: متاسفانه در سال جاری به خاطر عدم وجود زیرساخت‌های لازم شهر اصفهان نتوانست آنطور که شایسته شهر بود از گردشگران استقبال کند. لذا شورای شهر طرحی را در این رابطه آماده کرد که حمایت‌های لازم از سرمایه گذاران بخش خصوصی به خصوص افرادی که قصد احداثهتل دارند انجام شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بهترین راه حل برای آینده اصفهان این است که به بحثتوسعه گردشگری در ابعاد مختلف پرداخته شود که در این راستا جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اتوبوسرانی و متولیان گردشگری داشتیم که بنا شد آموزش به رانندگان تاکسی ارائه شود تا به نحو احسن گردشگران را راهنمایی کنند.

وی با بیان اینکه در راستای جذب گردشگر، طرح به کارگیری آژانس‌های ویژه گردشگری را نیز ارائه داده‌ایم، بیان داشت: باید در اصفهان هتل‌های ۵ ستاره به بالا ایجاد کنیم همچنین سازمان اتوبوسرانی در رابطه با اتخاذ تمهیداتی در رابطه با راه اندازی تورهای ویژه در سطح شهر اعلام آمادگی کرده است.

داودی با اشاره به اینکه بهترین خدمات درمانی با کمترین هزینه در اصفهان ارائه می‌شود که یکی از مقصد‌های اصلی گردشگران دنیا اصفهان است، ادامه داد: در این راستا باید گردشگری سلامت دراین شهر به دلیل وجود دانشگاه‌ها و متخصصان مختلف قوی ترشود.

رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر اصفهان، با اشاره به تامین زیرساخت‌های جذب گردشگر گفت: بر اساس طرح ارائه شده از سوی شورای شهر، افرادی که قصد احداثهتل یا مهمانپذیر را دارند به مدت ۳ سال از پرداخت هرگونه عوارض برای احداثهتل معاف هستند.

وی با اشاره به مباحثگردشگری، احداثهتل در اصفهان و برنامه‌های کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: رعایت ضوابط احداثهتل که توسط سازمان میراثفرهنگی تعیین شده توسط هتل ساز و رعایت ضوابط شهرسازی از جمله شروط این معافیت می‌باشد.

داودی با بیان اینکه این طرح یکی از معدود طرهایی بود که تمام اعضای شورای شهر به آن رای مثبت دادند گفت: در کمیسیون اقتصاد و گردشگری یک بخش ویژه برای افرادی که قصد احداثهتل و مهمانپذیر دارند در نظر گرفته شده به طوریکه این افراد با مراجعه به کمیسیون اقتصاد و گردشگری شورای شهر کارهای آن‌ها به صورت خاص دنبال می‌شود لذا در این رابطه از تمام مدیران استان، کمیسیون ماده ۵، کارگروه زیربنایی، کارگروه شورای برنامه ریزی استان و سازمان نظام مهندسی درخواست داریم در این رابطه با شورای شهر هماهنگ شوند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سازمان میراثفرهنگی متولی اصلی احداثزیرساخت‌ها و حمایت است. ولی لازم است همه مسئولین کمک کنند تا بحثنیاز به هتل‌های باکیفیت در اصفهان مرتفع شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند گردشگران زیادی را به این شهر جذب کنند، راه اندازی جاذبه‌های شهری در کنار ساختمان‌های تاریخی همچون باغ پرندگان، باغ گل‌ها، پارک کوهستانی صفه و… است به طوریکه در استانبول ترکیه ۲۸۰ جاذبه شهری وجود دارد در صئرتی که در اصفهان ۱۸ جاذبه شهری وجود دارد.

رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در برنامه ریزی شهری پیش بینی شده است که نقاط پر جاذبه شهر همچون شهر رویا‌ها، آکواریوم ناژوان، تله سیژ و… برای گردشگران آماده شود.

داودی افزود: ما استقبال می‌کنیم از اینکه میدان امام(ره) بر روی خودرو‌ها بسته شود و امید است این مهم به محور تاریخی اصفهان همچون خیابان سپاه و چهارباغ نیز توسعه پیدا کند و یک فضای شهری برای مردم و گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شود لذا لازم است اینگونه حرکت‌ها در شهر اصفهان ایجاد شود تا به اهداف کلان شهر اصفهان دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اقدامات کمیسیون اقتصادی در رابطه با جذب گردشگران داخلی گفت: ایجاد حرکت‌های فرهنگی - اجتماعی قوی در سطح شهر می‌تواند پرجاذبه باشد. زیرا هر گردشگر داخلی یا خارجی از صبح به دنبال بازدید از آثار تاریخی باشد باید برای شب گردشگران هم برنامه ریزی لازم را انجام داد به طوری که احیای تا‌تر اصفهان، احیای میراثمعنوی اصفهان و ورزش زورخانه‌ای از جمله حرکت‌های فرهنگی است که بسیار پرجاذبه است.

رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالن همایش‌های بین المللی تصریح کرد: احداثاین پروژه رخداد بسیار خوبی است که در چند سال آینده برای اصفهان موثر خواهد بود چراکه برنامه ریزی‌های مرکز همایش‌های بین المللی هر نوع همایش ملی در سطح کشور و منطقه را می‌تواند پوشش دهد.

داودی گفت: این مجموعه سالنی با ظرفیت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و دیگر سالن‌های تابعه برای برگزاری سمینارهای مختلف و وجود هتل‌ها و نمایشگاه‌های مختلف می‌تواند بسار تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در کلانشهر اصفهان کلان هم نگاه کرد اظهار داشت: لازم است برنامه ریزی ریشه‌ای برای ایجاد اینگونه فضا‌ها در سطح شهر داشته باشیم. میدان امام(ره) نیاز به نور‌پردازی ویژه دارد زیرا بحثنور‌پردازی یک بحثعلمی است که در حال حاضر نیز چند طرح خوب برای نور‌پردازی میدان امام(ره) ارائه شده است.

رییس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید فضای شهر را برای حضور گردشگران آماده کنیم گفت: جالب نیست که گردشگر ما حدود یک ساعت به خاطر تخلیه بار در فرودگاه معطل شود لذا لازم است در رابطه با سالن پروازهای خارجی تجدید نظرهایی صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز