خبرگزاری کار ایران

مدیردرآمد شهرداری اصفهان تاکید کرد:

درآمد پایدار تداوم پذیر مطلوب و عدالت محور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۶۲۷

پایه درآمد باید به گونه ای تنظیم شود که با رشد هزینه ها، سال به سال گسترش یابد و شهرداری در مضیقه قرار نگیرد.

مدیر درآمد شهرداری اصفهان گفت: در بسیاری از شهرهای دنیا وظایف دولت ها به حکومت های محلی منتقل شده و شیوه کسب درآمد آنها متفاوت است و حکومت مرکزی نیز به شهرها برای دستیابی به درآمد پایدار کمک می کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، نادر آخوندی با بیان اینکه در کشور ما وظایف شهرداری و نوع درآمد آنها با دیگر شهرهای دنیا متفاوت است، اظهار داشت: در کشور ایران حکومت مرکزی نیز کمک به حکومت محلی را قطع کرده است در حالی که در بسیاری از شهرهای دنیا ۵۰ درصد درآمد را دولت تامین می کند.

وی به ویژگی های درآمد پایدار اشاره و خاطرنشان کرد: درآمد پایدار تداوم پذیر مطلوب و عدالت محور است، دچار نوسانات جدی نمی شود و به ساختار زیست محیطی، کالبدی و اجتماعی شهر لطمه نمی زند.

آخوندی انعطاف پذیری را یکی دیگر از شاخصه های درآمد پایدار دانست و اظهار داشت: پایه درآمد باید به گونه ای تنظیم شود که با رشد هزینه ها، سال به سال گسترش یابد و شهرداری در مضیقه قرار نگیرد.

مدیر درآمد شهرداری اصفهان تاکید کرد: نباید روز به روز برای تامین درآمد در شهر نیاز به برنامه ریزی جدید باشد و به گونه ای برنامه ریزی شود که پایه درآمد افزایش یابد و بر اساس آن نیز درآمد پایدار تحقق یابد.

وی با بیان اینکه اولین گام برای رسیدن به درآمد پایدار تحقق مدیریت واحد شهری است، عنوان کرد: باید به سمت دستیابی به درآمد پایدار حرکت کرد تا با تعییر شرایط اقتصادی در کشور، برنامه ریزی برای شهر دشوار نشود.

مدیردرآمد شهرداری اصفهان بیان کرد: بخشی از درآمد وابسته به ساخت و ساز پایدار است و بخشی از آن با توجه به رونق یا رکود بخش مسکن ناپایدار است.

آخوندی ادامه داد: درآمد پایدار با توسعه پایدار شهر مرتبط است و پایداری درآمد، پایداری شهر را محقق می کند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم بخش ناپایدار درآمد وابسته به ساختمان در اصفهان را کاهش دهیم، اضافه کرد: در اصفهان در مسیر دستیابی به درآمد پایدار حرکت می کنیم تا روز به روز تاثیرات نامطلوب درآمد ناپایدار را کاهش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز