خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت اجرایی می شود؛

ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دهق به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۷۱

تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در شهر دهق، با ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا و صرف هزینه ای بالغ بر ۵.۷ میلیارد تومان بستر توسعه بیش از پیش این شهر و منطقه را به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دهق در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: محل جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دهق در سایت آموزش عالی شهر با ۳۶۰۰ متر مربع زیربنا و صرف هزینه ای بالغ بر ۵.۷ میلیارد تومان در هفته دولت با حضور مسؤولان عالی رتبه دانشگاه آزاد اسلامی و مسؤولان بلندپایه استان اصفهان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مجتبی ملااحمدی با اشاره به اینکه عملیات احداثساختمان جدید دانشگاه دهق از سال ۹۱ آغاز و پس از ۱۴ ماه فعالیت شبانه روزی تکمیل و آماده بهره برداری شد گفت: ۴.۵ میلیارد تومان از اعتبار مورد نیاز برای ساخت این دانشگاه توسط خیرین تامین گردید و حدود یک میلیارد تومان نیز از بودجه های این دانشگاه پرداخت شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دهق اذعان داشت: ساختمان آموزشی، کارگاهها، آزمایشگاهها، سلف سرویس و مهمانسرا را از جمله امکانات محل جدید دانشگاه دهق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این ساختمان بزرگترین پروژه عمرانی مهردشت در طول سالهای پس از انقلاب است افزود: تمام تجهیزات آموزشی مورد نیاز برای ۱۵۰۰ نفر دانشجو در آن استقرار یافته است.

ملااحمدی بیان کرد: این دانشگاه فعالیت خود را با ۴ رشته حسابداری، برق قدرت، برق صنعتی و کامپیوتر در مقطع کاردانی و با پذیرش ۸۰ دانشجو آغاز کرد.

وی ادامه داد: این دانشگاه از سال ۸۰ به بعد ۱۲ رشته کاردانی شامل آموزش ابتدایی، حسابداری، برق الکترونیک، کاردان فنی برق الکترونیک، الکتروتکنیک، کاردان فنی برق قدرت، کاردان فنی برق مخابرات، کاردان فنی عمران، علمی – کاربردی فناوری اطلاعات، کامپیوتر گرایش نرم افزار، علمی – کاربردی نرم افزار کامپیوتر، علمی – کاربردی برق قدرت و ۳رشته کارشناسی شامل مهندسی برق الکترونیک و حسابداری و نرم افزار کامپیوتر را به رشته های خود اضافه کرد.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی مهردشت و ۴۰ درصد دیگر از سطح استان اصفهان هستند که این دانشگاه به استناد آمار استان در سطح بالایی قرار دارد.

ملااحمدی با بیان اینکه بالاترین میزان فعالیت های فرهنگی در منطقه مهردشت توسط دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دهق انجام شده است، خاطر نشان کرد: در حوزه های فرهنگی از بین ۲۸ دستگاه استان، دانشگاه دهق طی سالهای ۹۱ و ۹۲ رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه حضوری جهان و عضو اتحادیه دانشگاه های جهان اسلام دانست و گفت: تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در شهر دهق بستر توسعه بیش از پیش این شهر و منطقه را به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دهق با اشاره به امکانات و شرایط تحصیل مناسب برای دانشجویان برای تحصیل در این مرکز دانشگاهی، اضافه کرد: ثبت نام بدون آزمون در همه رشته ها در مقطع کاردانی و کارشناسی، تخفیف ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان، سرویس ایاب و ذهاب رایگان و اختصاص خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۵۰ نفر از جمله امکاناتی است که همزمان با راه اندازی این مرکز دانشگاهی برای دانشجویان فراهم شده است.

وی یادآور شد: ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه به صنایع مستقر در منطقه دهق معرفی شده اند تا در کنار تحصیل اشتغال به کار هم داشته باشند و بنا داریم به سمتی پیش رویم که ۱۰۰ درصد دانشجویان این دانشگاه برای اشتغال به صنایع معرفی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز