خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون وکار استان اصفهان:

تائید صلاحیت ۱۷۰ هزار کارگر فصلی و ساختمانی اصفهان برای دریافت سهام عدالت

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۸۸

سهام عدالت هرکارگر فصلی یا ساختمانی همراه با افراد تحت تکفل تا سقف ۵ نفر را شامل شده و برای هر نفر مبلغ یک میلیون تومان پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون به ۱۰۰ هزار کارگر فصلی و ساختمانی برگه های سهام عدالت توزیع شده است گفت: بنابر اعلام وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و با توجه به اینکه توزیع سهام عدالت در کل کشور انجام شده بود در سال ۸۹ طرح شناسایی و ثبت نام کارگران فصلی و ساختمانی برای واگذاری سهام عدالت به آنها به استان های کشور اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمدرضا پرنده، اظهار داشت: مشمولانی که مقرر شد در استان اصفهان سهام عدالت دریافت کنند کارگران فصلی و افراد تحت تکفل آنها و کارگران ساختمانی و افراد تحت تکفل آنها هستند.

وی اظهار داشت: درخواست های افراد ثبت نام شونده بررسی و استعلامات لازم از سوی سازمان تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، کانون شورای اسلامی کار و از کانال های مرتبط انجام شد که مشخص شود این افراد جزء کارگر ساختمانی یا فصلی هستند یا خیر، که بعد از تائید صحت ثبت نام شدگان، مشخصات این افراد به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال شد.

وی اضافه کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی صلاحیت ۲۵۰ هزار نفر افراد ثبت نام شده را بررسی کرد و سرانجام صلاحیت افرادی که طی سال های گذشته سهام عدالت دریافت کرده بودند رد و صلاحیت افرادی که واجد شرایط دریافت سهام بودند را تائید کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: پس از بررسی های صورت گرفته صلاحیت حدود ۱۷۱ هزار نفر در استان اصفهان برای دریافت سهام عدالت تائید شدند که در اواخر سال گذشته عملیات توزیع سهام آنها آغاز شد.

وی ادامه داد: سهام عدالت هرکارگر فصلی یا ساختمانی همراه با افراد تحت تکفل آنها تا سقف ۵ نفر را شامل شده و برای هر نفر مبلغ یک میلیون تومان پیش بینی شده است.

پرنده؛ با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیون تومان به خانواده ها پرداخت نمی شود، تصریح کرد: اگر خانواده ای بیش از ۵ نفر باشد این مبلغ ۵ میلیون تومان میان آنها تقسیم می شود.

وی تاکید کرد: اگر خانواده ای کمتراز ۵ نفر باشد به اندازه تعداد این خانواده برگه سهام عدالت میان آنها تقسیم می شود یعنی به ازای ۳ نفر ۳ برگه سهام عدالت توزیع می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه عملیات اطلاع رسانی کارگران فصلی و ساختمانی استان اصفهان صورت گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰۰ هزار برگه سهام عدالت در استان اصفهان توزیع شده و حدود ۷۰ هزار برگه سهام از کارگران فصلی و ساختمانی استان باقی مانده که در روزهای آینده توزیع می شود.

وی افزود: برگه های سهام عدالت به وسیله شرکت های سهام عدالت و اداره کل پست شهرستان های استان اصفهان توزیع می شود.

پرنده بیان داشت: ۱۷۰ هزار نفر کارگر ساختمانی و فصلی استان اصفهان که صلاحیت آنها تائید شده به طور میانگین ۴ نفر را تحت پوشش خود دارند که در مجموع حدود ۴۵۰ هزار نفر از این نوع سهام بهره مند می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز