خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره تعاون اصفهان:

توجه به سلامت کارگران سبب افزایش بهره‌وری وکیفیت تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۸۰

بی توجهی به مسائل و موضوعات پیرامون طب کار و بهداشت حرفه‌ای آسیب ها و صدمات جدی را به شاغلان حرفه‌های مختلف وارد می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفا ه اجتماعی استان اصفهان دردوره باز آموزی پیشگیری از بیماری های شایع شغلی در واحد های تولیدی و اقتصادی اصفهان با اشاره به اینکه این استان قطب صنعتی و کارگری کشور است گفت: توجه به سلامتی کارگران موجب افزایش بهره وری و کیفیت تولید است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد رضا پرنده در کلاس باز آموزی مسئولین خانه های بهداشت کارگری با موضوع پیشگیری از بیماری های شایع شغلی که مرداد ماه دراصفهان برگزار شد، گفت: بی توجهی به مسائل و موضوعات پیرامون طب کار و بهداشت حرفه ای آسیب ها و صدمات جدی را به شاغلان حرفه های مختلف وارد می کند.

وی افزود: تا پایان سال جاری چهار دوره آموزشی و باز آموزی دیگر با موضوع های مرتبط جهت افزایش آگاهی مسئولین خانه های بهداشت و افزایش توانمندی های لازم در پیشگیری از آسیب های کارگران برگزار خواهد شد.

مدرس این دوره باز آموزی نیز در این جلسه گفت: طب کار و بهداشت حرفه ای طب پیشگیری است و در بسیاری از مواقع ارائه آموزش های لازم کارگران و کارکنان را از ابتلا به بیماری های شایع شغلی حفظ می کند و یا در مراحل اولیه بیماری آن را کشف می کند.

تیموری افزود: مسئولین خانه های بهداشت لازم است با بررسی پرونده های پرسنلی کارکنان به آزمایش های مربوط به سلامتی آنها در معاینات سالانه توجه داشته باشند و نتیجه آزمایشات فرد را نسبت به سالهای گذشته اش مقایسه کنند و در صورت مشاهده تغییرات زیاد فرد جهت انجام سایر آزمایشات ملزم کنند.

وی ادامه داد: در صنایعی که با مواد شیمیایی مانند بنزن و سرب سر و کار دارد کم خونی بیماری شایع شغلی محسوب می شود و لازم است محیط کار بررسی شده و پیشگیری های لازم صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز