خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی‌های کشور:

حقوق خبازان مد نظرقرار نگیرد؛ سلامت نان در خطر جدی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۱۸

کارگران نانوایی‌ها در دو سال اخیر نتوانسته‌اند از افزایش ۲۵ درصدی حقوق قانونی بهره‌مند شوند به عبارت بهتر کمر این صنف شکسته شده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران نانوایی‌های کشور با بیان اینکه کمرصنف نانوایی‌ها شکسته شده است، گفت: کارگران نانوایی‌ها دردوسال اخیر نتوانسته‌اند از افزایش ۲۵ درصدی حقوق قانونی بهره‌مند شوند. علت اصلی این امر عدم افزایش نرخ نان و فشار متعاقب آن به نانوایی هاست چرا که مخمر کیلویی ۲۰ هزار تومان شده و برای واحد خبازی صرف هر روزه آن هزینه بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی یزدانی با بیان اینکه سلامت نان کشور در خطر جدی قرار دارد. چرا که افزایش هزینه‌های نانوایی‌ها و عدم گران شدن نرخ نان نانوایان را به کاهش مصرف مخمر سوق داده است اظهار داشت: افزایش هزینه‌های جاری نانوایی‌ها آن‌ها را به سمت کاهش مصرف از مخمر و استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز کشانده است. که این مساله باعثتهدید سلامت نان می‌شود.

رییس انجمن صنفی کارگران اصفهان با بیان اینکه حقوق کارگران در سال ۹۲ و ۹۳،۲۵ درصد افزایش یافت اما این افزایش برای خبازی‌ها اجرایی نشد، گفت: خبازی‌هایی که در گذشته میزان مصرف مخمر آن‌ها ۲۰ کیلوگرم بوده اکنون به زیر پنج کیلوگرم رسیده و این امر به دلیل عدم افزایش حقوق آن‌ها بوده است.

رئیس انجمن‌ صنفی کارگران استان اصفهان با بیان اینکه از دیگر تخلفات خارج از قانون سازمان تامین اجتماعی آن است که کسانی که جزو مشاغل سخت و زیان آور تایید شده‌اند به دلیل آنکه واحد صنفی آن‌ها مدتی تعطیل شده از لیست این مشاغل خارج گشته‌اند، افزود: در حالی که قانون بسته شدن یک واحد و یا مغازه ر ا دلیل بر عدم محاسبه آن نمی‌داند این سازمان به روش اشتباه خود ادامه داده است.

وی تاکید کرد: هیات عمومی دیوان عدالت اداری نیز این مورد را تایید کرده اما هنوز سازمان یاد شده تمکین قانون نکرده است.

یزدانی در ادامه با بیان اینکه ۶۳ درصد جمعیت استان کارگران و بازنشستگان هستند، گفت: بیمارستان شریعتی به عنوان یک بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی هنوز فاقد بخش آنژیو گرافی است و کارگران برای درمان باید راهی بیمارستان خصوصی شوند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری توان پرداخت هزینه‌های گزاف در بیمارستان‌های خصوصی را ندارد، گفت: ایجاد مرکز جراحی قلب در این بیمارستان از مصوبات قانونی است که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پروژه ناژوان، تله کابین و تله سیژ برای کارگران تامین اجتماعی اجرایی نشده و پارک‌های سبز در طول شهر که مکان مناسبی برای استقرار بازنشستگان تامین اجتماعی است، برای آن‌ها ساماندهی نشده است.

وی از شهرداری اصفهان خواست تا مکان‌هایی برای جامعه کارگری جانمایی کند تا بتوانند تشکلات رسمی برای کارگران ایجاد کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز