خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی شهردار اصفهان:

میراثفرهنگی ناملموس، چهره ایران را به عنوان حامی صلح تثبیت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۰۲۹

اجلاس بین المللی میراثفرهنگی ناملموس درسه بخش اجلاس مجمع عمومی، اجلاس بانوان و جشنواره و کارگاههای آموزشی در اصفهان برگزار می‌شود.

مشاورعالی شهردار اصفهان گفت: هرساله از سوی سازمان بین المللی ICCN ویژه برنامه هایی در قالب اجلاس، جشنواره و کارگاه‌های آموزشی در راستای اهداف سازمان مبنی بر پاسداری از میراثفرهنگی ناملموس جهان اجرا می شود. در این راستا و درسالی که توسط مقام معظم رهبری سال(اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) نام گرفته است، مدیریت شهری اصفهان توانسته با ابتکار عمل، میزبانی این رخداد مهم فرهنگی جهان در حوزه حکمرانان محلی را به دست آورد.

مهدی جمالی نژاد، با بیان اینکه کارشناسان از اجلاس بین المللی میراثفرهنگی ناملموس اصفهان، به عنوان مهم ترین رخداد فرهنگی ایران در سال ۹۳، یاد کرده اند، تصریح کرد: این رویداد می تواند دستاوردهای بین المللی کلانی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان داشته باشد به طوری که از سویی گام مهمی در زمینه معرفی فرهنگ و هنر ایران در عرصه بین المللی برداشته می شود از سویی دیگر چهره جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی صلح و آشتی میان ملت ها تثبیت می‌شود.

وی با بیان اینکه اجلاس بین المللی میراثفرهنگی ناملموس شامل سه بخش اجلاس مجمع عمومی، اجلاس بانوان و جشنواره است، ادامه داد: اجلاس مجمع عمومی متشکل از نمایندگان شهرهای عضو، نهاد تصمیم گیرنده و مهمترین بخش سازمان بین المللی ICCN است که هر دو سال یکبار تشکیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه اجلاس مجمع عمومی به دو بخش تقسیم می‌شود، ادامه داد: در یک بخش به بحثو بررسی پیرامون مسائل ساختاری سازمان ICCN، عضویت ها می پردازد و در بخش دوم پیرامون موضوع پاسداری از میراثفرهنگی ناملموس بحثو گفت و گو می کند.

مشاور عالی شهردار اصفهان به موضوعات مجمع عمومی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: پاسداری از میراثفرهنگی ناملموس در برنامه ریزی شهری، نقش میراثفرهنگی ناملموس در بهبود محیط زیست و کیفیت زندگی، راهکارهای ترغیب گردشگری میراثفرهنگی ناملموس جها ارتقای دیپلماسی شهری، نقش میراثفرهنگی ناملموس به منظور اصلاح سبک زندگی جوامع و هویت انسانی موضوعات این اجلاس است.

جمالی نژاد، با اشاره به برگزاری اجلاس زنان افزود: با توجه به جایگاه ویژه زنان در احیا، پاسداری و انتقال میراثفرهنگی ناملموس در میان ملل ممختلف با هماهنگی صورت پذیرفته با سازمان بین الملل ICCN، اجلاس بانوان برای اولین بار و همزمان با برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: موضوع این اجلاس نقش محوری زنان در احیا، پاسداری، ترویج و انتقال بین نسلی میراثفرهنگی ناملموس خواهد بود.

مشاورعالی شهردار اصفهان در خصوص جشنواره بین المللی ICCN بیان داشت: در جشنواره اصفهان موضوعات مهارت های مربوط به ساخت صنایع دستی، هنرهای سنتی و تجسمی، معماری، هنرهای نمایشی، موسیقی سنتی، آداب ورسوم و ورزش و بازی های محلی در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز