خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه در دیدار با رئیس دانشگاه شیراز عنوان کرد:

آماده تعامل صنعت با دانشگاهها هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۰۶

شرکت فولاد مبارکه اصفهان آماده برقراری تعامل و همکاری هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف تکنولوژیکی، محیط‌زیست، ایمنی و بهداشت، نیروی انسانی، انرژی، ‌ماشین آلات و تجهیزات، مواد اولیه است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دیدار با رئیس و تعدادی از اساتید دانشگاه‌های شیراز و اصفهان با اشاره به وسعت فعالیت‌ها و تنوع تکنولوژی در شرکت فولاد مبارکه گفت: این شرکت به دلیل گستردگی فعالیت‌هایش، یک صنعت فراگیر و دانشگاهی کاربردی می‌باشد که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، بهرام سبحانی افزود: سالیانه ده‌ها پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور در فولاد مبارکه اجرا می‌شود که اثرات بسیار خوبی در روند فعالیت‌های این شرکت داشته است.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: در شرایط کنونی فاصله بین درآمدها و هزینه‌های بنگاه‌های اقتصادی بسیار کاهش یافته است چراکه هزینه‌‌ها سال به سال افزایش می‌یابد ولی درآمد بنگاه‌های اقتصادی کاهش داشته است.

وی افزود: بنگاه‌های اقتصادی بایستی در مسیری حرکت کنند که بتوانند با کاهش هزینه‌های تولید، درآمد بیشتری نصیب سازمان کنند و این میسر نخواهد شد مگر با انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه‌های مختلف که منتج به تحول اساسی و بنیادی درفعالیت‌ها شود و از این طریق بهره‌وری لازم در زمینه‌های مختلف نیروی انسانی، مواد، انرژی، محیط زیست و…، افزایش و هزینه‌ها به طور چشمگیری کاهش یابد.

سبحانی با اشاره به اینکه انجام پروژه‌های تحقیقاتی بایستی کاربردی و نتیجه‌گرا بوده و ارزش افزوده برای سازمان ایجاد نماید، افزود: ما آمادگی خود را برای همکاری و تعامل هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف تکنولوژیکی، محیط‌زیست، ایمنی و بهداشت، نیروی انسانی، انرژی، ‌ماشین آلات و تجهیزات، مواد اولیه و… اعلام می داریم و امید است با همکاری بیشتر بتوانیم به اقتصاد و صنعت کشور بیش از پیش کمک کنیم.

آمادگی دانشگاه شیرازبرای انجام پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با تولید و اشتغال

در این دیدار نیز رییس دانشگاه شیراز هدف از حضور خود و هیئت همراه در شرکت فولاد مبارکه را شناسایی مشکلات موجود در صنایع کشور بیان کرد و افزود: از آنجایی که دانشگاه شیراز یکی از ده دانشگاه برتر کشور است، وظیفه خود می‌دانیم که مشکلاتی که در صنایع کشور وجود دارد را شناسایی و با استفاده از توانمندی‌های دانشگاه و متخصصین مربوطه در راستای حل مسایل و مشکلات قدم برداریم.

مجید ارشاد گفت: خوشبختانه فولاد مبارکه یک مجتمع عظیم صنعتی و تولیدی است که نقش موثری در اقتصاد کشور هم به لحاظ تولید و هم به لحاظ ایجاد اشتغال دارا می‌باشد و ما آمادگی داریم با انجام پروژه‌های تحقیقاتی در رابطه با تولید و اشتغال به این صنعت کمک کنیم.

وی با اشاره به انتظارات جامعه دانشگاهی کشور از صنعت گفت: وظایف جامعه دانشگاهی بررسی و شناسایی مشکلات در سطح کشور هم در بخش صنعت و هم در بخش خدمات است، از سوی دیگر انتظار جامعه دانشگاهی این است که صنایع کشور نیز مسایل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا با ایجاد ارتباط نزدیک دانشگاه و صنعت بتوانیم باعثافزایش تولید با کیفیت و کاهش هزینه‌ها شویم.

فولاد مبارکه در داخل و خارج کشور از اعتبار بالایی برخوردار است

در ادامه رییس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور است که در ایران و خارج از مرزهای ایران از اعتبار بالایی برخوردار بوده و محصولاتش به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

جعفر مهراد افزود: از آنجایی که امکان همکاری‌های لازم توسط دانشگاه شیراز بدلیل داشتن تخصص‌های لازم، وجود دارد، تلاش کردیم تا همکاری‌های علمی و تحقیقاتی خود را در راستای تولید کمی و کیفی و دیگر برنامه‌های فولاد مبارکه داشته باشیم و نیازهای تحقیقاتی این بنگاه اقتصادی را براساس اهداف و مأموریت‌های این دانشگاه دنبال کنیم.

وی گفت: از اینکه به عنوان متخصص علوم و فناوری از شرکت فولاد مبارکه بازدید نمودم، بسیار خوشحال هستم چرا که تحت تأثیر عظمت، بزرگی، زیبایی و نظم و ترتیب این واحد صنعتی قرار گرفتم و لازم می‌دانیم از مدیریت بسیار قوی و مجرب این مجتمع عظیم صنعتی تقدیر و تشکر کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز