خبرگزاری کار ایران

رئیس بسیج سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خبر داد:

ایجاد قرارگاه‌های جهادی توسط اصفهان در مناطق محروم

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۲۰۰

استان اصفهان برای نخستین بار در کشور به ایجاد قرارگاه‌های جهادی در مناطق محروم اقدام کرده است که این اقدام در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است.

رئیس بسیج سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان از ثبت نام ۲۳۰ گروه جهادی برای حضور در عرصه‌های محرومیت زدایی درمناطق محروم خبرداد و گفت: برای نخستین بار در اصفهان برای گروه‌های جهادی قرارگاهی در برخی نقاط محروم مانند فریدون شهر، سمیرم و چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است که ازخصوصیات این طرح مدیریت قرارگاه بصورت ثابت بوده و نیرو‌ها می‌توانند ۱۵ تا ۲۰ روستا را پوشش قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرهنگ پاسدار سید حسین انوری، با بیان اینکه طرح برگزاری اردوهای جهادی بعد از دفاع مقدس بهترین عرصه در خود سازی جوانان بوده است افزود: این حرکت برای نخستین بار در کشورتوسط اصفهان صورت گرفته است که این اقدام در راستای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است.

وی تصریح کرد: عملکرد استان اصفهان در سطح کلان کشور در اعزام جوانان برای اردوهای جهادی برای مناطق محروم استان‌های مرزی و محروم محصول دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و بسیج محلات بسیار خوب و از استان‌های نمونه کشور است.

وی با اشاره به اینکه بدلیل استقرار موسسات آموزش عالی در اصفهان و استقبال دانشجویان این موسسات از طرح اردوهای جهادی، اصفهان در بین استان‌های بر‌تر در زمینه سازندگی است اظهار داشت: اصفهان، در بحثموضوع اردوهای جهادی از سال ۷۹ تا ۸۴ در سطح کشور جزو سازمان‌های نمونه کشوری در اعزام نیرو برای اردوهای جهادی بوده است.

انوری افزود: ازسال ۸۴ تعامل با آموزش و پرورش برای اعزام اردوهای هجرت دانش آموزی آغاز و نخستین اعزام برای بازسازی، نوسازی، بهسازی و زیباسازی مدارس با همکاری سازمان نوسازی مدارس آموزش و آموزش و پرورش شکل گرفت.

رییس بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: این اردو‌ها در مناطق محروم استان‌های اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، کرمان، کرمانشاه، هزمرگان، سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان جنوبی، لرستان و بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در این اردو‌ها در عرصه‌های کشاورزی، مهارتی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی، عمرانی و آموزشی فعالیت دارند و در سالجاری تشویق مردم به فعالیت در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و اشتغال آفرینی در اولویت برنامه‌های این اردو‌ها است.

وی با اشاره به برنامه ریزی سال جاری برای گروه‌های جهادی اظهار داشت: تاکنون ۲۳۰ گروه جهادی ثبت نام و مسئولان گروه‌های جهادی در همایش‌های استانی شرکت و آموزش‌های لازم را در زمینه‌های مختلف برای مدیریت اردوهای جهادی دیده‌اند و جزوات و سی دی‌های موردنیاز برای زمینه‌های یاد شده تحویل آن‌ها شده است.

انوری گفت: در بخش مساجد و محلات، سه هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۱۱۸گروه، یک هزار نفر بسیج جامعه زنان در قالب ۴۰ گروه، ۴۸۰ طلبه و روحانی در قالب هفت گروه، چهار هزار دانشجو در قالب ۵۶ گروه و ۲۵۰ نفر بصورت مستقل در قالب هفت گروه مستقل سازماندهی شده‌اند.

وی بیان داشت: در سال جاری ۱۲۰ اردو توسط بسیج محلات، ۵۰ اردو توسط بسیج جامعه زنان، ۱۰ اردو توسط بسیج طلاب و روحانیون، ۸۰ اردوی دانشجویی و ۷ اردو توسط گروه‌های مستقل برگزار می‌شود. که در مجموع استان اصفهان دارای ۲۲۸ گروه جهادی است که در سالجاری در قالب ۲۶۷ اردوی جهادی در مناطق محروم حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه اعزام گروه‌های جهادی اصفهان به مناطق محروم از اول سالجاری آغاز شده است، گفت: تاکنون ۱۸ گروه در ایام نوروز استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، اصفهان را زیر پوشش قرار دادند، همچنین ۱۰ گروه بسیج محلات، دو گروه بسیج طلاب، ۱۰ گروه بسیج دانشجویی و دو گروه مستقل فعالیت خود را قبل از ماه رمضان شروع کرده‌اند.

انوری افزود: گروههای جهادی محلات در اردوی ۱۰ روزه و گروه‌های دانشجویی در اردوی ۱۵روزه در مناطق حضور می‌یابند. همچنین در اردوهای طرح هجرت دانش آموزی نیز یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز در نوسازی مدارس بکارگیری شدند.

سرهنگ انوری با بیان اینکه تاکنون ۱۱۸ گروه مساجد و محلات، ۴۰ گروه جامعه زنان، ۷ گروه طلاب، ۵۶ گروه دانشجویی و ۷ گروه مستقل و در مجموع ۲۲۸ گروه جهادی شکل گرفته است گفت: تا پایان رمضان ۱۰ گروه از مساجد و محلات، ۲ گروه از طلاب، ۱۰ گروه دانشجویی و دو گروه مستقل اعزام شده‌اند که اوج برنامه از امروز آغاز و تا پایان شهریورادامه دارد.

انوری اعتبار تخصیص یافته در سال ۹۱ را ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مصالح برشمرد و گفت: در سال ۹۲ این میزان کاهش یافته و با کمک خیران و انجمن اولیاء مربیان و تلاش مدیران مدارس این کار انجام شد. همچنین در سال گذشته در بحثاردوهای هجرت ۹۴۰۰ نفر در سطح استان اصفهان شرکت کردند و در مجموع ۵۴۱ آموزشگاه مورد بازسازی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تأمین مصالح برای اردوهای هجرت بر عهده آموزش و پرورش است، بیان داشت: با توجه به کمبود بودجه اعزام امسال کاهش یافته و تنها یک هزار و ۵۰۰ نفر در مبحثنوسازی مدارس به کار گرفته می‌شوند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها ۲۰ تا ۱۰۰ نفره هستند، تاکید کرد: گروه‌های جهادی محلات تا ۱۰ روز و دانشجویان تا ۱۵ روز در این مناطق اقامت دارند و اگر تشخیص نیاز به حضور بیشتر داده شود با این امر موافقت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز