خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان دربازدید از طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران:

پیشرفت ۶۵ درصدی دراجرای قطار سریع السیر اصفهان - تهران

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۵۹

پروژه قطار سریع السیر اصفهان - تهران به لحاظ میزان هزینه و همچنین تأثیرات شگرف آن در کاهش وقت و مصرف انرژی، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین طرح استان اصفهان است.

استانداراصفهان دربازدید ۳ ساعته، ازطرح قطار سریع السیر اصفهان – تهران با اشاره به اینکه این طرح به لحاظ تجهیزات به کار رفته و سرعت حرکت این قطار، اولین نمونه کشور خواهد بود، افزود: مجموعهٔ وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر محترم حساسیت ویژه‌ای روی این طرح دارند و آن را جزء پروژه‌های اولویت دار کشور می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، پیشرفت واقعی طرح را بالای ۶۵ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به جلسه‌ای که با وزیر محترم راه و شهرسازی در این خصوص داشته‌ایم و با عنایت به آماده بودن مقدمات فاینانس خارجی و گشایش‌های ارزی، این طرح دور نمای خوبی دارد و ما تمام قد از آن حمایت می‌کنیم.

وی با اظهار تأسف از توقف ۲ ساله‌ای که در اجرای طرح به وجود آمده تصریح کرد: به همکاران در وزارت راه و شهرسازی تعهد داده‌ایم که از هرگونه کمک و حمایتی که لازم باشد دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم در طول ۳ ماه آینده با مجموعه قراردادهایی که منعقد خواهد شد، به صورت یک طرح کاملاً آماده و صد در صد فعال باشد.

زرگرپور مجموعه قرارداد‌ها را حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز خرید ناوگان و تجهیزات را بالغ بر ۲ میلیارد یورو دانست و اظهار داشت، به زودی قراردادهای گشایش اعتبار و هم چنین قرارداد تجاری با شرکت چینی منعقد خواهد شد.

مدیر ارشد استان، معاون هماهنگی امور عمرانی خود را موظف کرد، با تشکیل جلسه با شهردار اصفهان، در اسرع وقت، نسبت به تعیین محل ایستگاه شهر اصفهان با معماری متناسب با ویژگی‌های این شهر تاریخی و توریستی و همچنین تعیین تکلیف مسیر و حل وفصل ۳۰کیلومترباقی‌مانده اقدام کرد.

در این بازدید دکتر نصر، معاون شرکت مادر تخصصی زیرساخت حمل و نقل راه‌های کشور که به عنوان مجری و کارفرما حضور داشت، ضمن اعلام آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای شروع مجدد طرح، اظهار داشت: برای تسریع و سهولت اجرای طرح، کمیته آزادسازی تشکیل شده است و مشکل بخش عمده‌ای از معارضین رفع شده است.

طول مسیر قطار سریع السیر اصفهان تهران، ۴۱۰ کیلومتر می‌باشد که ۱۷۰ کیلومتر در محدودهٔ قم تا تهران و ۲۴۰ کیلومتر در محدوده اصفهان تا قم واقع است و پس از احداثو تکمیل و راه‌اندازی، مدت سفر ریلی اصفهان به تهران به حدود ۲ ساعت کاهش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز