خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان خبر داد:

ثبت روز ۲۱ مردادماه به نام روز حمایت از صنایع کوچک در تقویم رسمی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۷۵

با توجه به چنین شرایطی که در استان اصفهان حاکم است، می‌توان به نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در افزایش تولیدات صنعتی کشور پی برد و ادعا کرد که بخش زیادی از اشتغال کشور بر عهده این‌گونه صنایع قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از نام‌گذاری روز ۲۱ مردادماه به نام روز حمایت از صنایع کوچک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد جعفری، با اشاره به نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در ایجاد و حفظ اشتغال و همچنین تداوم تولید محصولات داخلی در کشور، گفت: استان اصفهان ۷۶ شهرک صنعتی دارد که ۴۳۲۲ بهره‌بردار در این شهرک‌ها مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲۲ واحد نیز در مرحله ساخت قرار دارند که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی افزود: با توجه به چنین شرایطی که در استان اصفهان حاکم است، می‌توان به نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در افزایش تولیدات صنعتی کشور پی برد و ادعا کرد که بخش زیادی از اشتغال کشور بر عهده این‌گونه صنایع قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان درباره دلایل نام‌گذاری روز ۲۱ مردادماه به نام روز صنایع کوچک در تقویم رسمی کشور، تصریح کرد: سازمان نواحی صنعتی در ۲۱ مرداد سال ۱۳۴۳ به منظوربرنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مربوط به نواحی صنعتی کشور تاسیس شد و پس از آن در سال ۱۳۴۷ سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران با هدف توسعه صنایع کوچک و بهبود وضع آن و کمک به سرمایه‌گذاران مربوطه شکل گرفت.

رییس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان تاکید کرد: پس از چندین مرحله تغییر نام و اصلاح اساسنامه، در ‌‌نهایت سال ۱۳۸۴ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشغول خدمت‌رسانی به صنایع کشور و به طور خاص صنایع کوچک و متوسط شده است.

جعفری با اشاره به اهداف کلی توسعه اعم از فقرزدایی، ایجاد رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، تعادل‌های منطقه‌ای و استقلال اقتصادی ادامه داد: در این زمینه لازم است سیاست‌هایی اتخاذ شود که دستیابی به این اهداف را می‌سر سازد؛ از سوی دیگر در سیاست‌های‌ اتخاذ شده توسط کشورهای مختلف مشاهده می‌شود که جایگاه صنایع کوچک کاملاً محسوس است.

وی تاکید کرد: صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی را در توسعه اقتصادی بر عهده گیرند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حالت کلی مهم‌ترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد، گفت: همچنین می‌توان مواردی همچون تشویق فرهنگ سرمایه‌گذاری، ارزش تولید بیشتر با سرمایه‌گذاری کمتر و صرفه‌جویی در استفاده از ارزهای خارجی را از دیگر تاثیرات صنایع کوچک بر اقتصاد دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز