خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

توانمند سازی در بهزیستی با جدیت دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۳۲

برای مناسب سازی فضای شهری اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید بدانیم مناسب‌سازی، رفع تکلیف نیست بلکه احقاق حق یک شهروند معلول است؛ توانمند سازی در ۸ بعد صورت می‌گیرد که بعد اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و معنوی از نیازهای اولیه مددجویان بشمار می‌رود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، در دیدار با اعضای کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهزیستی امروز یکی از سازمان‌های تخصصی است که با جدیت به دنبال سیاست‌های اجتماعی است تا بتواند به ارتقای کیفیت زندگی نه تنها جامعه هدف خود بلکه به تمام آحاد مردم عینیت بخشد.

وی افزود: بهزیستی تنها پرسش گر نیست بلکه نهادی پاسخگوست.

سعید صادقی؛ درجمع اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهزیستی نسبت به ۵ سال گذشته تفاوت چشمگیری داشته است، دیدگاه سنتی به بهزیستی در حد پرداخت مستمری دیگر کارساز نیست و مفهوم توانمند سازی در این دستگاه با جدیت دنبال می‌شود.

وی به ارتباط خوب این دستگاه حمایتی با سازمانهای غیردولتی و خیرین اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بهزیستی به شرکای اجتماعی نیاز دارد، افزود: در خصوص مناسب سازی شهری اقدامات خوبی صورت گرفته اما باید بدانیم مناسب‌سازی، رفع تکلیف نیست بلکه احقاق حق یک شهروند معلول است.

وی تصریح کرد، توانمند سازی در ۸ بعد صورت می‌گیرد که بعد اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و معنوی از نیازهای اولیه مددجویان بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۲۹۰ هزار نفر بطور مستقیم از خدمات بهزیستی استان استفاده می‌نمایند ادامه داد: بهزیستی نیازمند هم افزایی با سایر نهاد‌های دولتی بخصوص همدلی و هم راهی اعضای شورای شهر است. زیرا که سلامت روانی و اجتماعی جامعه نیاز به مشارکت همگانی دارد و لازم است بمنظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارائه خدمات سالم و تخصصی به مردم بویژه جامعه هدف بهزیستی مسئولین با یکدیگر هم اندیشی و هم افزایی مناسبی داشته باشند. زیرا که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با برنامه ریزی‌های صحیح و بموقع قابل پیشگیری و کنترل است.

صادقی؛ اشاره‌ای به خدمات مشاوره‌ای خط ۱۴۸۰ و سامانه ۱۲۳ داشت و گفت: یکی از وظایف بهزیستی مداخله زودهنگام برای کاهش خشونتهای خانگی، کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری است.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود درخصوص توجه به توسعه ارتقاء خدمات به شهروندان بویژه معلولین، بر هم اندیشی اعضای کمسیون فرهنگی اجتماعی با مسئولین بهزیستی، بمنظور حل پایدار مشکلات و موضوعات مطروحه و انتقال تجربیات در بخش‌های مختلف، و تحقق تعهدات بهزیستی و شورای شهر در بخشهای مختلف همچنین ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و جامعه هدف بهزیستی تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز