خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

یک سوم گزارشات کودک آزاری دراصفهان مورد پیگیری قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۱۴

در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ کودک آزاری‌ها در اصفهان کاهش یافته است چرا که در این بازهٔ زمانی تماس‌های مربوط به کودک آزادی با فوریت‌های بهزیستی کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۶ درصد از مددجویان استان اصفهان در سال گذشته از چرخه‌ دریافت مستمری سازمان بهزیستی استان خارج شده و توانمند شده‌اند گفت: بر اساس برنامهٔ پنج ساله‌ سوم کشور سالانه ۱۰ درصد از مددجویان از چرخهٔ دریافت مستمری خارج شده و به توانمند سازی در حوزهٔ کار و تولید برسند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سعید صادقی؛ افزود: در این راستا در استان اصفهان اقدامات خوبی صورت گرفته است به صورتیکه در سال گذشته این امر به میزان ۱۶ درصد در بین مددجویان سازمان بهزیستی استان تحقق یافته است.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار کودک از سنین شیرخوارگی تا ۶ ساله در مهد کودک‌های بهزیستی استان اصفهان هستند و خوشبختانه تا این لحظه، تخلفی در خصوص کودک‌آزاری در مهدهای کودک استان، گزارش نشده است.

صادقی گفت: مناسب‌سازی، رفع تکلیف نیست بلکه احقاق حق یک شهروند معلول است؛ شهرداری‌ اصفهان نیز اقدامات بسیار خوبی را در زمینه مناسب‌سازی انجام داده اما کافی نبوده است.

وی با بیان اینکه کودک آزاری در همه‌جای دنیا، امری ناپسند و مذموم است و بهزیستی، متولی رفاه و سلامت اجتماعی و روانی کودکان است، افزود: در سطح استان اصفهان، ۵۰ هزار کودک از سنین شیرخوارگی تا ۶ ساله در مهدکودک‌ها هستند و خوشبختانه تا این لحظه، تخلفات مهدکودک‌ها در بهزیستی استان، در حداقل بوده و این تخلفات در قالب جرم و یا کودک‌آزاری نبوده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: تماس‌های برقرار شده با شماره ۱۲۳ در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ در خصوص موارد کودک‌آزاری جسمی با کاهش زیادی مواجه بوده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته، ۲ هزار و ۸۰۰ تماس تلفنی با ۱۲۳ برقرار شد که یک سوم از آن‌ها گزارشات کودک آزاری بود و مورد پیگیری قرار گرفتند که در ۲۸۰ مورد به دخالت بهزیستی منجر شد تاجایی‌که حتی در برخی موارد، کودک را به دلیل صالح نبودن والدین یا سرپرست، از خانواده جدا کردیم اما خانواده را‌‌ رها نکردیم تا مشکلات موجود برطرف شود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به کاهش کودک آزاری‌ها در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ نیز گفت: در این بازهٔ زمانی تماس‌های مربوط به کودک آزادی با فوریت‌های بهزیستی کاهش چشمگیری را داشته است و گزارشات کودک آزاری در مهد کودک‌های استان اصفهان در حد تخلفات مقطعی است.

وی در ادامه با اشاره به کودک آزاری اخیر در یکی از مهد کودک‌های استان‌های غربی کشور گفت: در مراکز مهد کودک استان اصفهان تخلفات برخورد با کودکان در حد تخلفات مقطعی و در حداقل سطح قرار دارد.

صادقی با اشاره به نظارت لایه لایه‌ای بر روی فعالیت مربیان مهد کودک‌های استان اصفهان نیز گفت: فعالیت این دسته از افراد فعال در مراکز مهد کودک‌ها در چهار لایهٔ نظارتی تحت نظر قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بهزیستی متولی سلامت روان و رفاه کودکان در جامعه است، افزود: در این راستا در حال حاضر یک هزار مهد کودک در سراسر استان اصفهان ایجاد شده است که به ۵۰ هزار کودک اصفهانی خدمات لازم را ارایه می‌دهند.

صادقی با بیان اینکه خدمات سازمان بهزیستی استان اصفهان در حال حاضر تمام سطح استان اصفهان را پوشش می‌دهد، افزود: طرح‌هایی همچون غربالگری‌های شنوایی و بینایی، مشاوره ژنتیک، مراکز خدمات مشاوره‌ای و همچنین بهره گیری از سیستم‌های پیامکی و تلفن‌های گویا از دیگر خدمات ارایه شده از سوی سازمان بهزیستی استان به مردم استان اصفهان است.

وی با اشاره به همکاری خوب سازمان‌های مردم نهاد با سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر سازمان‌های مردم نهاد استان اصفهان در زمینهٔ ایجاد مراکز ترک اعتیاد، مرکز حمایت از بیماران آسیب نخاعی، انجمن جوانان روشن بین فعالیت‌های شایسته‌ای را در کارنامهٔ خود دارند.

صادقی در ادامه با بیان اینکه به دنبال استقرار بهزیستی نوین در جامعه هستیم، افزود: برای رسیدن به این هدف باید پیگیری اولیه در دستور کار قرار گیرد که امیدواریم بتوانیم طی پنج ساله آینده بهزیستی پیشگیری را در کنار مشکلات اجتماعی اعتیاد، طلاق، کودکان خیابانی و آسیب‌های جدید برنامه‌ریزی و کنترل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز