خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

رسیدگی به مسائل و چالش‌های بافت تاریخی اصفهان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۴۵

بافت‌های تاریخی و کهن اصفهان با داشتن قابلیت‌ها و توان بالقوه‌، یک سرمایه ارزشمند ملی محسوب می‌شود.

استاندار اصفهان در جلسه شورای سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با موضوع گزارش عملکرد این سازمان در بافت فرسوده و تاریخی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار اصفهان و سایر اعضا برگزار شد، ‌ اظهار داشت: شناسایی محله‌های قدیمی و بافت‌های با ارزش تاریخی و احیای این مناطق از اهمیت ویژه برخورداراست.

رسول زرگرپور اظهار داشت: بافت‌های کهن اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی جزئی از پیکره و بدنه این شهر است و دارای ارزش‌های کالبدی، عملکردی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی اذعان داشت: بافت‌های تاریخی و کهن اصفهان با دارا بودن قابلیت‌ها و توان بالقوه‌، یک سرمایه ارزشمند ملی محسوب می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه این کالبد و ساختار تاریخی و فرهنگی نباید در معرض تهدید قرار گیرد، تصریح کرد: بررسی مسائل و چالش‌های این بخش و تلاش جهت ساماندهی آن یک ضرورت است.

وی افزود: ساماندهی بافت‌های تاریخی و فرسوده اصفهان، علاوه بر جلوگیری از رشد شهر در پیرامون، ‌ از‌‌ رها شدن ثروت‌های شهری در دل شهر و هزینه‌های هنگفت بناکردن بافت‌های دیگر جلوگیری خواهد کرد.

رئیس شورای سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان عنوان کرد: احیای بافت فرسوده در ارتقاء کیفیت فضای شهر، ارتقاء فرهنگ شهروندی، بهره‌وری از فرآیند اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی و احیای سکونت و زندگی در بافت‌های قدیمی مؤثر است.

زرگرپور با اشاره به اینکه نوسازی و احیای بافت فرسوده به عنوان نوعی فرصت دارای مزیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است ادامه داد: کاهش هزینه‌های خدمت رسانی به شهروندان و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی، کاهش هزینه مصرف انرژی و به تبع آلودگی ناشی از آن و کاهش پرداخت هزینه‌های امنیتی از جمله مزیت‌های آن است.

استاندار اصفهان قیمت مناسب اراضی بافت فرسوده، بخشودگی عوارض و پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران این بخش، بهره وری از زمین شهری در تأمین مسکن مورد نیاز جمعیت و کمک به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی را به عنوان پتانسیل‌های این حرکت عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز