خبرگزاری کار ایران

تا یک ماه آینده در اصفهان صورت می گیرد:

راه‌اندازی مرکز اشتغال‌زایی برای بهبودیافتگان اعتیاد / / آماز زنان دوره گرد زیر ۱۸ سال در اصفهان نگران کننده است

کد خبر : ۱۸۸۲۳۱

با توجه به آمار رو به رشد زنان دوره گرد زیر ۱۸ سال دراستان اصفهان، نیاز است که در این زمینه اقدامات جدی صورت گیرد. این در حالی است که زنان معتاد دوره گرد در مراکز اقامتی میان مدت نگهداری می‌شوند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های بهزیستی استان در سال ۹۳، گفت: تاسیس مرکز توانمندسازی و جامعه‌پذیری بهبودیافتگان و راه‌اندازی یک مرکز اشتغال‌زایی برای بهبودیافتگان از اعتیاد تا یک ماه آینده از برنامه‌های بهزیستی استان اصفهان در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مرضیه فرشاد؛ با اشاره به آمار رو به رشد زنان دوره گرد زیر ۱۸ سال استان نگران کننده است گفت: زنان دوره گرد معتاد در مراکز اقامتی میان مدت نگهداری می‌شوند که باید توجه داشته باشیم روند زنان دوره گرد زیر ۱۸ سال در استان اصفهان نگران کننده است.

وی در خصوص نگهداری معتادان مرد استان در گرمخانه‌های شهرداری نیز بیان داشت: اصفهان یک شل‌تر مردانه برای معتادان دارد و گرمخانه‌ای ندارد و این در حالی است که تعریف شل‌تر(گرمخانه) برای معتادانی است که قصد درمان دارند و مکانی ندارد اما صرف افراد بی‌خانمان غیر معتاد بهزیستی مکانی ندارد.

فرشاد، با تاکید بر اینکه تمامی مراکز اقامتی می‌ان‌مدت که مجوز ندارند و یا مجوز آن‌ها از سوی فرمانداری و استانداری صادر شده است، در سال جاری باید از بهزیستی مجوز بگیرند، اظهار داشت: امسال درصدد هستیم که دستگاه‌های غربالگری بینایی را از ۴ به ۲۰ دستگاه، دستگاه‌های غربالگری شنوایی را از ۲۸ به ۳۳ دستگاه و مراکز مشاوره ژنتیک را از ۲۳ به ۳۰ مرکز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مرکز اعتیاد بهزیستی اصفهان، آمادگی پذیرش ۵۰ مرد و ۳۰ زن را دارد افزود: در حال حاضر، در دفتر اعتیادِ حوزه پیشگیری از آسیب‌ها، ۱۰۹ مرکز و ۸ تیم سیار فعالیت می‌کنند و در سال ۹۲ به ۴۰ هزار نفر، خدمات درمان و کاهش آسیب را ارائه کردند.

وی افزود: در استان اصفهان، ۹۷ مرکز مشاوره دولتی و یک مرکز مشاوره غیردولتی فعال هستند و در سال گذشته به حدود ۱۰۰ هزار نفر، مشاوره حضوری ارائه کردند؛ همچنین در این مدت، ۹ هزار و ۵۰۰ مشاوره ژنتیک در ۲۳ مرکز مشاوره انجام شد و ۴۵ هزار نوزاد در ۲۶ مرکز غربالگری شنوایی مورد معاینه قرار گرفتند؛ آموزش‌های بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت‌ها نیز به ۷۱ هزار نفر ارائه شد و ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در آموزش‌های پیشگیری از بیماری ایدز شرکت کردند.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان به برنامه‌های بهزیستی استان اصفهان در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: تاسیس مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان را در دستور کار داریم که تامین اعتبار آن در سال ۹۲ انجام شد و در سه ماه ابتدای امسال نیز یک مرکز ویژه زنان و یک مرکز ویژه مردان راه‌اندازی شد؛ یک مرکز اشتغال زایی برای بهبودیافتگان نیز تا یک ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

تفاهم نامه بهزیستی و نهضت سواد آموزی برای کاهش معلولیت‌ها در اصفهان

وی با اشاره به اینکه طرح‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های طبیعی و اجتماعی در ۱۶ محلهٔ اصفهان در حال برگزاری است، افزود: همچنین دیگر طرح‌های آموزشی پیشگیری سازمان بهزیستی استان اصفهان در قالب ۳۵ کارگاه و توسط ۸۴۰ مربی در حال اجرا است.

فرشاد با اشاره به امضای تفاهم نامه در خصوص سواد آموزی و کاهش معلولیت‌ها در استان نیز بیان داشت: امیداوریم تا پایان سال تمام جامعهٔ هدف بهزیستی را تحت آموزش قرار دهیم.

وی در ادامه به راه‌اندازی مراکز مشاوره قبل از ازدواج در تمام شهرستان‌‌های استان اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری تمام شهرستان‌های استان دارای این مراکز می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز