خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان اعلام کرد:

جایگاه اول اصفهان در میزان حمل کالا در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۲۴۶

در سال ۹۲ نزدیک به ۴۴ میلیون تن کالا از استان اصفهان جابه جا شده است.

افزایش روز افزون جمعیت جهان و محدود بودن امکانات، حتی کشورهای پیشرفته را نیز بر آن داشته است تا با استفاده بهینه از امکنات موجود راهی برای افزایش ارائه خدمات مطلوب به جامعه بشری بیابند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ بخش حمل ونقل به عنوان زیر بنای اصلی توسعه اقتصادی کشور برای ایجاد شرایط بهتر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور‌ها از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در این باره گفت: سالانه میزان زیادی از واردات و صادرات کشور از طریق جاده انجام می‌شود وکشور مابیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا را به صورت جاده‌ای ساماندهی می‌کند.

علیرضا صفاتاج اظهار داشت: استان ما اصفهان نیز با دارا بودن بیش از ۵هزار و ۳۳۹ کیلومترراه وسهم ۲/۶ درصدی آن در کشور(بدون راه‌های روستایی) و قرارگرفتن در رتبه چهارم کشوراز این حیثنقش مهمی در میزان حمل و نقل کالا در کشور ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در تعداد پایانه‌های بار و شهرک‌های حمل و نقل در دست احداثرتبه اول را از آن خود کرده است بیان کرد: با گذشت سالیان متمادی و پیشرفت تکنولوژی وساخت هواپیماهای سریع السیر هنوز هم جاده‌ها از جایگاه ویژه برای حمل و نقل برخوردار است و تحرک و پویایی راه‌های هر استان به نوبه خود باعثتوسعه و بهبود اقتصادی آن استان و در نتیجه پیشرفت کل کشورخواهد شد.

معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با ابراز خرسندی از پیشتازی اصفهان در بخش حمل ونقل؛ میزان کالا‌های حمل شده در استان اصفهان در سال ۹۲ را ۴۳ میلیون و۲۱۸ هزار تن عنوان کرد وافزود: در سال۹۲ بیش از ۲۳ میلیون و ۳۳۶ هزار تن کالا به استان وارد و ۳۰ میلیون و ۶۹۲ هزار تن کالا از استان ما خارج شده است.

صفاتاج با اشاره به میزان تردد کامیون‌های حمل باردر استان اصفهان ادامه داد: در سال ۹۲به طور میانگین ماهانه بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا طی ۲۲۴ هزار سفر کامیون جا به جا شده است وهمچون همیشه استان اصفهان را در رتبه بالایی در این زمینه قرارداده است.

وی تعداد شرکت‌های حمل بارفعال استان را ۴۶۰ شرکت دانست و خاطر نشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۵۳ هزار و ۵۴ نفر راننده در زمینه حمل و نقل کالا فعالیت دارند که در سال ۹۲ برای این رانندگان بیش از ۲ میلیون و ۶۸۷ هزار برگ بارنامه برای جایه جایی بارصادر گریده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز