خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب مردم‌سالاری در اصفهان:

برای رفع مسئله هسته‌ای باید به اجماع داخلی رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۲۴

اغلب دلواپسان حرف‌هایی می‌زنند که گاهی احساس می‌کنیم ممکن است درآینده، مقابل نظام قرار بگیرند و نگران هستیم که مبادا روزی مقابل رهبری هم بایستند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با اشاره به اینکه متاسفانه در ادبیات سیاسی برخی افراد، اخلاق مطرح نیست و تهمت، توهین، افترا و بداخلاقی در رفتار سیاسی آنها دیده می شود ادامه داد: متأسفانه کسانی که بیشترین ادعا را دارند، کمتر رعایت می‌کنند و این یکی از غصه‌های ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مصطفی کواکبیان در همایش " امید به تدبیر هسته‌ای دولت تدبیر و امید " که درسالن اجتماعات اردوگاه شهید بهشتی اصفهان برگزار شد، گفت: هر روز شاهد یک همایش با یک نام هستیم یک روز همایش با نام دلواپسان و روزی با نام دیگر، همان دوستان دلواپس همایشی با نام خط قرمز دارند و ما به همه این دوستان می گوییم که ما نیز دلواپس نظام و انقلابیم و تنها شما نیستید که دلسوز این نظام هستید.

وی افزود: متاسفانه تهمت، توهین و تخریب در عرصه سیاسی از کسانی که پیرو خط ولایت هستند بیشتر دیده می‌شود و عملاً در برخی مواضع در مقابل رهبری می‌ایستند و باید از آنها پرسید چرا حرفی را می‌زنید که خود عمل نمی‌کنید؟

کواکبیان با اشاره به برگزاری همایش‌هایی از سوی دلواپسان در نقد مذاکرات، اظهارکرد: هیچ اشکالی ندارد که از دولت انتقاد و نسبت به مذاکرات، نظرات مخالفی بیان شود، اما حرف منطقی و منصفانه بزنید نه حرف بی‌ربط به گونه‌ای که گویا قرار است در این مذاکرات از تمام خطوط قرمز عبور شود در حالی که در رأس این نظام مقام معظم رهبری همه اوضاع را رصد می‌کنند و شورای عالی امنیت ملی هیچ مصوبه‌ای را بدون تأیید رهبری نمی‌تواند داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا دیروز ما می‌گفتیم که با خارجی‌ها مذاکرات برد - برد انجام دهیم اما حقیقت این است که امروز باید هم در مذاکرات داخلی و هم در مذاکرات خارجی این موضوع را دنبال کنیم، بیان داشت: مذاکره با برخی از عوامل داخل کشور به مراتب سختر از حتی مذاکره با ۱ + ۵ است و ما باید اول با آنها مذاکره کرده و آنها را راضی کنیم سپس با غربی‌ها مذاکره کنیم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، با بیان اینکه مذاکرات برد - برد یعنی اینکه اگر چیزی دادیم در مقابلش باید دریافتی داشته باشیم و نباید این گونه باشد که بخواهیم مراکز هسته‌ای را تعطیل کنیم اظهار داشت: ما این را نمی پذیریم و تیم مذاکره کننده هم سر این موضوع نه کوتاه می‌آید و نه باید بیاید، ما باید مراکزی مانند یو سی اف اصفهان را داشته باشیم و نیروگاه‌هایی مانند نطنز و فوردو را برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی هر روز مجهزتر کنیم.

وی تاکید کرد: دوره نظارتی کوتاه، ۶۰ تا ۷۰ هزار سانتریفیوژ، تعطیلی مراکز هسته‌ای از جمله فردو و آب سنگین اراک، استفاده‌های پزشکی و دستیابی به انرژی پاک هسته‌ای، از جمله اصول هسته‌ای است ولی غنی‌سازی ۲۰ درصد را نیاز نداریم و ممکن است بپذیریم که آن را تعطیل کنیم یا در اراک به جای آب سنگین، آب سبک غنی‌سازی داشته باشیم.

کواکبیان با اشاره به اینکه دشمن در فکر تعطیلی مراکز هسته‌ای ماست و تنها حرفی که می‌زنند تعطیلی انرژی هسته‌ای است که امکان ندارد ایران از مواضع خود کوتاه بیاید افزود: کشور ما نشان داده که هیچ‌گاه دنبال بمب هسته‌ای نبوده و نخواهد بود و وقتی رهبری ما فتوا می‌دهد که ساخت بمب هسته‌ای حرام است؛ باید این موضوع را بفهمند که ما بمب نمی‌خواهیم و فقط هدف‌مان رسیدن به کاربردهای صلح آمیز هسته‌ای است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد تحریم‌ها و اثرات آن نیز گفت: در دولت قبل ما هرچه گفتیم که سازمان ملل قطعنامه داده است و فکری برای آن کنید، کسی گوشش بدهکار نبود و با بی‌درایتی هایی که بود در جواب می‌گفتند آنقدر قطعنامه بدهند تا قطعنامه دانشان پر شود و وقتی تحریم‌ها اعمال شد و نرخ دلار به چهار هزار تومان رسید، فهمیدند که اشتباه کردند و آن موقع دیگر کار از کار گذشته بود و فایده نداشت.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف تیم مذاکره کننده ایران لغو کامل تحریم هاست و همه هم و غم نیز همین است. تیم ما می‌خواهد که تحریم‌ها سریع برداشته شود ولی ۱ + ۵ می‌گوید در یک برنامه پنج ساله تحریم ها را کم می کنیم.

این استاد دانشگاه به هفت قطعنامه‌ای که در شورای امنیت در دولت قبلی علیه ایران صادر شد اشاره کرد و افزود: مسئولان در آن زمان این قطعنامه‌ها را کاغذ پاره توصیف کردند و زمانی اثر آنها را فهمیدند که دیگر خیلی دیر شده بود، اما امروز این دولت به دنبال لغو تحریم‌هاست و اولین و مهمترین مسأله ما همین است و این یکی از سخت‌ترین مباحثمذاکرات ما در این مرحله است.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری تاکید کرد: اگر بخواهیم مسأله هسته‌ای رفع شود، باید به یک اجماع داخلی برسیم نه اینکه مدام مخالفت کنیم. گویی اینکه عده‌ای نانشان در شلوغ کردن و امنیتی کردن بحث‌هاست و اینکه نگذارند دولت روز خوش ببیند؛ هرچند این عده اقلیت هستند و بعید می‌دانم اصولگرایان از این عده محدود دفاع کنند.

وی همچنین به تأییدات رهبری درباره تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در دیدار با کارگزاران در ماه مبارک رمضان تعابیری داشتند و بعید می‌دانم در مورد هیچ دولتی گفته باشند که " من به مقامات عالی این دولت اطمینان کامل دارم و از آن حمایت می‌کنم "، اما باز هم عده‌ای همایش خط قرمز می‌گذارند و حرف‌هایی می‌زنند که گاهی احساس می‌کنیم ممکن است در آینده مقابل نظام قرار بگیرند و نگران هستیم که مبادا روزی مقابل رهبری هم بایستند و در این ماه عزیز برای این عده دعا می‌کنیم که اینگونه نشود.

دبیر کل حزب مردمسالاری با بیان اینکه ریشه حوادث۸۸ نیز در همین بداخلاقی ها بود، یادآور شد: این اخلاق بد هنوز هم ادامه دارد و امیدواریم ما شاهد جایگزینی اخلاق حسنه باشیم.

کواکبیان گفت: رهبری وقتی از درایت و جنگاوری مالک اشتر صحبت می‌کنند در جای دیگر از نرمش قهرمانانه و صلح امام حسن هم صحبت می‌کنند و ما امروز اگر در پی لغو تحریم‌ها هستیم، باید در جاهایی کوتاه بیاییم و این نه به معنی شکست است بلکه به معنی نرمش قهرمانانه است.

کواکبیان ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی و مردم بی‌دفاع غزه گفت: جنایاتی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه بی اخلاقی های بین المللی است و این از سوی کشور هایی است که ادعای حقوق بشر دارند ولی این ظلم آنها پایدار نخواهد ماند و طبق آیه صریح قرآن، حق پیروز است.

وی در مورد " بحثفلسطین و موشک‌های بالستیک و دیگر مباحثنباید در مذاکرات مطرح شود "، به تعبیری که رهبری در آغاز مذاکرات مطرح کردند اشاره کرد و گفت: اگر ما مقاومت مالک اشتر و بصیرت عمار داریم، نرمش قهرمانانه و صلح امام حسن(ع) را نیز داریم در حالی که برخی خود را یا به تغافل زده‌اند یا غافل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز