خبرگزاری کار ایران

از بیستم خرداد ماه سال جاری؛

هر روز یک حلقه چاه در حاشیه زاینده رود خشک می‌شود

کد خبر : ۱۸۶۵۲۸

برخی از چاه‌های حاشیه زاینده رود در حد یک لیتر در ثانیه آبدهی دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بیستم خرداد ماه، ۲۱۸ حلقه چاه در حال کار وجود داشت اما متاسفانه از آن تاریخ تاکنون به طور میانگین روزی یک حلقه چاه از دست رفته است.
به گزارش ایلنا از اصفهان؛ احمد سلیمانی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۹۵ چاه فعال داریم، افزود: با توجه به وضعیت فعلی آب، چاه‌ها روز به روز در حال خشک شدن هستند و برخی از چاه‌های حاشیه زاینده رود در حد یک لیتر در ثانیه آبدهی دارند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: آب مورد نیاز برای ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز اصفهان، ۳ هزار لیتر در ثانیه است اما با این تعداد چاه حدود هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب تامین می‌شود و در واقع با ۶۰ درصد کسری آب مواجه هستیم.
سلیمانی‌پور خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات اخیری که در مورد سفره‌های آب زیرزمینی انجام شده است، حرکت آب سفره‌های زیر زمینی به سمت چاله‌های زیر زمینی است که در سمت لنجانات و شمال اصفهان قرار دارند و به سمت اصفهان نیست و این یکی از دلایلی است که چاه‌ها در حال خشک شدن هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت کسری آب، ریزش جداره چاه‌ها و فرو نشست زمین باعثمی‌شود که تاسیسات انتقال آب و موتورپمپ‌ها دچار آسیب شوند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: برای تامین آب بعضی از عرصه‌ها تانکرهایی اجاره شده است و پیش بینی می‌شود که در صورت ادامه این وضعیت از سپاه و ارتش کمک گرفته شود تا آب به مناطق دچار بحران انتقال داده شود.
سلیمانی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۴ تانکر سنگین و سبک در دو شیفت در حال فعالیت هستند، گفت: با این وجود مناطق شهرداری اصفهان برای آبیاری فضای سبز با بحران آب رو به رو شده‌اند به طوری که درختان مادی‌های اطراف منطقه ۹ در حال خشک شدن هستند.
وی با اشاره به اینکه تعداد۳۰ حلقه چاه منطقه ۶ خشکیده است، افزود: منطقه ۵ و سپاهان شهر با بحران جدی روبرو است و فضای سبز کوه صفه از پمپاژ یکی دو چاه حاشیه زاینده رود آبیاری می‌شود که اگر این چاه‌ها نیز خشک شوند فضای سبز جنوب شهر را از دست خواهیم داد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: به منظور نگهداری فضای سبز موجود در راستای حفظ سلامتی مردم، ناگزیرهستیم از پسابی که تصفیه ثانویه می‌شود استفاده کنیم که در این راستا از مسئولان مربوطه می‌خواهیم پساب موجود را در اختیار شهرداری اصفهان قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز