خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته بانوان شورای شهر اصفهان تاکید کرد:

سهم فعالیت زنان در امور شهری مشهود شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۲۱۶

برای تدوین طرح‌های مربوط به بانوان در سطح شهر از بانوان فعال در سازمان‌های مردم نهاد، بانوان توانمند شهر و ایده‌های خلاقانه بهره می گیریم.

رییس کمیته بانوان شورای اسلامی شهر اصفهان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در باره افزایش رسیدگی به زنان، شعار زیاد داده شده و درمباحثاجرایی به نقش بانوان در شهر توجهی نشده است خواستار مشهود شدن سهم فعالیت بانوان در این کلانشهر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ ندا واشیانی‌پور گفت: سهم زنان از فعالیت‌های شهری در برنامه اصفهان ۹۵ و اصفهان ۱۴۰۰ باید مورد توجه قرار گیرد.

واشیانی‌پور تصویب طرح جامع آموزش، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در شورای اسلامی شهر اصفهان را اعلام کرد و افزود: شهرداری موظف شده که هرچه زود‌تر لایحه اجرایی این طرح را به صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بیاورد.

وی اظهار داشت: برای تدوین طرح‌های مربوط به بانوان در سطح شهر از بانوان فعال در سازمان‌های مردم نهاد، بانوان توانمند شهر و ایده‌های خلاقانه بهره می‌گیریم.
در این نشست خبری رییس کمیته قرآن و عترت شورای اسلامی شهر اصفهان نیزگفت: بودجه مساعدت شهرداری به مراکز قرآنی نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

محمد رضا فلاح با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه با متخصصان و فعالین قرآنی در شهر اصفهان افزود: حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های قرآنی از دیگر اقدامات این کمیته به شمار می‌آید.
رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام اینکه اساسنامه سازمان ورزش شهرداری اصفهان به تایید شورای عالی استان‌ها رسید گفت: جایگاه شهر اصفهان درباره سرانه ورزشی نسبت به گذشته باید بهبود.

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای تعیین اولویت‌های فرهنگی شهر اصفهان باید به برنامه‌های بالادستی توجه ویژه شود وبا مطالعه این برنامه‌ها ۱۰۰ اولویت شهر اصفهان گردآوری شد.

اصغرآذربایجانی با بیان اینکه امکان پرداختن به ۱۰۰ اولویت در شهر وجود ندارد، خاطر نشان کرد: یک مجموعه تحقیقاتی از میان ۱۰۰ اولویت اعلام شده، پنج اولویت اساسی شهر اصفهان را مشخص می‌کند تا در بودجه سال آینده شهرداری به آن پرداخته شود.

رییس کمیسیون، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: به دنبال افزایش بودجه برنامه‌ای فرهنگی شهر در بودجه سال آینده شهر اصفهان هستیم و در حال حاضر نیاز به تحول ساختاری در بخش بودجه‌های برنامه‌ای مقوله فرهنگ در اصفهان احساس می‌شود.
وی افزود: اگر به دنبال تمدن سازی در شهر اصفهان در دوره حاضر هستیم باید نگاه متفاوتی نسبت به گذشته به مقوله فرهنگ و بودجه‌های فرهنگی داشته باشیم که در این رابطه ۲۴ هدف و راهبرد کلان در حوزه فرهنگ، ۱۵ هدف و راهبرد کلان در حوزه اجتماعی و ۱۲ هدف و راهبرد کلان در حوزه ورزش به عنوان اولین قدم‌ها در بهبود وضعیت فرهنگ در کلانشهر اصفهان تدوین شد.
آذربایجانی ساماندهی و هدف دار کردن فعالیت‌های فرهنگی در اصفهان برای رسیدن به اهداف ترسیم شده را ضروری دانست و افزود: در این راستا به تدوین نقشه جامع فرهنگی شهر اصفهان همت گماشته شد.

وی همچنین بر لزوم دارا بودن پیوست فرهنگی، اجتماعی، ورزشی تمام پروژه‌های با اعتبار بالا‌تر ازیک میلیاردتومان تاکیدکرد و گفت: پنج درصداز کل اعتبارات باید برای تهیه این پیوست هزینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز