خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

۱۰ سال گریه کردن برای رودخانهٔ زاینده‌رود کافی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۰۳۸

حل مشکل زاینده‌رود روی ریل قرار گرفته است و همه باید هم‌جهت شویم تا سرعت قطار به سرعت مطلوب برسد.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در نشست هم اندیشی با کمیتهٔ آب اصفهان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات کمبود آب در کشور موضوع آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی با بیان اینکه کمیتهٔ آب استان در اتاق بازرگانی از یک جمع علمی و کار‌شناسی بهره گرفته است، افزود: این کمیته وابستگی دولتی ندارد و برخاسته از مردم است و می‌تواند بازخورد اجتماعی خوبی داشته باشد.

استاندار اصفهان افزود: کمیتهٔ آب استان، یاریگر مسئولین اجرایی در موضوع آب خواهد بود.

رسول زرگرپور با بیان سوابقش در موضوع آب، خود را بنیانگذار حسابداری آب، نظام تخصیص آب و تخصیص زیست محیطی در کشور عنوان کرد و افزود: مدیریت یکپارچهٔ منابع آب و امنیت آبی برای اولین بار در کشور در پایان نامهٔ تحصیلی من مطرح شده است.

وی با اشاره به طرح ۹ ماده‌ای احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود گفت: ۱۰ سال گریه کردن برای رودخانهٔ زاینده رود کافی است و امروز باید به فکر مدیریت و برنامه ریزی و اجرای درست باشیم.

زرگرپور با بیان اینکه آمادهٔ پذیرش هرگونه انتقاد و پیشنهاد در خصوص طرح ۹ ماده‌ای احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود است، افزود: کار‌شناسان در صورت موافقت با این طرح لازم است که از آن طرح حمایت کنند و در غیر این صورت پیشنهادات خود را ارائه کنند.

رسول زرگرپور افزود: ۵۰-۶۰ درصد مدیریت یکپارچه حوضهٔ آبریز زاینده رود تحقق یافته است و باید نظارت‌های بیشتری برای برداشته‌های غیر مجاز صورت گیرد.

وی با انتقاد از عدم اقدام جدی در خصوص تغییر الگوی کشت گفت: لازم است مدیران مربوطه در راستای تغییر الگوی کشت کشاورزان اقدامات موثرتری را انجام دهند.

زرگرپور با بیان اینکه در راستای کنترل برداشته‌های غیر مجاز تاکنون ۵۰ کنتور در اصفهان نصب و امیدوارم در استان همجوار هم انجام شود، افزود: ۵۰ درصد برنامه‌ها در این زمینه تحقق یافته است.

استاندار اصفهان به تونل گلاب و بهشت آباد اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها امروز به مطالبهٔ عمومی مردم اصفهان تبدیل شده است و لازم است وزارت نیرو تصمیمات کار‌شناسی رادر این زمینه اتخاذ کند.

وی به مصوبات صورت گرفته در خصوص حق آبه داران، سهم آبه داران و اشتراکی‌های حوضهٔ زاینده رود اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از خسارات کشاورزان آسیب دیده از سوی دولت و صنایع استان پرداخت خواهد شد.

رسول زرگرپور در پایان اظهار داشت: معضلی که در دو دهه ایجاد شده است در ۶ ماه حل نخواهد شد. ولی حل مشکل زاینده رود روی ریل قرار گرفته است و همه باید همراه شویم تا سرعت قطار به سرعت مطلوب برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز