خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان:

از اول مهرماه، کارت هوشمند جایگزین دفترچه‌های بیمه درمانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۹۹

شهرداری اصفهان می‌تواند به جای پرداخت بدهی ۶۲ میلیاردی خود به تامین اجتماعی، بیمارستانی در نزدیکی سالن اجلاس سران احداثکند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ۳ میلیون و ۱۵۳هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند گفت: با توجه به اینکه ۶۵ درصد از جمعیت استان از خدمات تامین اجتماعی استفاده می‌کنند بیشترین هزینه سازمان تامین اجتماعی مربوط به پرداخت حقوق مستمری بگیران است و خوشبختانه در این زمینه هیچ بدهی به بازنشستگان نداریم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ علی اصغر دادخواه با اشاره به اینکه ۴۲ شعب تامین اجتماعی برای خدمات رسانی به مردم فعال شده است اظهار داشت: طرح کارت هوشمند درمان به جای دفترچه‌های بیمه درمانی از اول مهرماه سال جاری در اصفهان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: این طرح در ابتدا در واحدهای ملکی این سازمان شامل بیمارستان‌های شریعتی و غرضی و درمانگاه‌های دولتی اجرا خواهد شد.

دادخواه با اشاره به اینکه با اجرای این طرح نیازی به مراجعه شعب برای دریافت دفترچه درمانی نیستند، اظهار داشت: ۱۰ هزار کارفرما با اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان طرف قرارداد هستند که با اجرای طرح کارت هوشمند درمان به جای دفترچه‌های بیمه از تردد ۱۰۹ هزار نفر در سطح شهر کاسته می‌شود.

مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بدهی ۶۲ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان ادامه داد: بدهی شهرداری اصفهان به علت نپرداختن سهم کارفرمای بیمه شرکت اتوبوسرانی اصفهان از ۱۳ سال قبل تاکنون افزایش یافته است.

دادخواه با بیان اینکه در سال ۹۲ برای کسانی که اقدام به پرداخت بدهی خود با تامین اجتماعی نمایند، تخفیف در نظر گرفته است، گفت: طی جلسه‌ای که با شهرداری اصفهان برگزار شد قرار است که شهرداری به جای پرداخت پول بیمارستانی در نزدیکی سالن اجلاس احداثکند.
وی با اشاره به اینکه مصوبه تخفیفات دولت برای سال جاری تمدید نشده است، افزود: در صورتی که این کار حالت اجرایی به خود بگیرد حدود ۳۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری به این سازمان بخشوده خواهد شد و در غیر این صورت شهرداری باید تمام بدهی خود به این سازمان را پرداخت کند.
مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: البته شهرداری اصفهان باید برای این اقدام هر چه زود‌تر قسط اول این بدهی را به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان را پرداخت کند.
دادخواه در خصوص بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی نیز نسبت به قانون اعتراض دارد اما ما در برابر قانون تسلیم هستیم.
وی ضمن اعلام آمادگی برای رایزنی با نمایندگان مجلس در رابطه به بیمه کارگران ساختمانی ادامه داد: بر اساس این قانون سازمان تامین اجتماعی سالانه موظف است ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی را بیمه کند که هفت درصد این مبلغ را خود کارگران می‌پردازند.
مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه میزان هزینه بیمه کارگران ساختمانی برای هر متر مربع ساختمان حداقل ۱۳ هزار تومان و حداکثر ۲۶ هزار تومان است، اضافه کرد: ۲۰ درصد باقی مانده را دولت بر عهده فردی گذاشته که پروانه ساختمانی به نام او صادر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز