خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان در بازید از دفتر ایلنا در اصفهان؛

ضرورت حمایت جدی دولت از ذوب آهن اصفهان برای خروج از رکود

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۵۲

اختصاص بودجه به طرح های کلان عمرانی در کشور و تسهیل صادرات، راه نجات ذوب آهن از کاهش فروش محصولات است.

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان در بازدید از خبرگزاری ایلنا و روزنامه کار و کارگر و گفت‌و‌‌گو با سرپرست این خبرگزاری با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی شفاف مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره فعالیت‌های این شرکت و کمک در پیشبرد اهداف این صنعت گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان از لحاظ تولید در وضعیت مطلوبی قرار دارد. اما رکود طرح‌های عمرانی و راکد ماندن ساخت و ساز مسکن در کشور باعثکاهش فروش محصولات این شرکت شده و ذوب آهن را با مشکلاتی روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ محمد رضا کجباف اظهار داشت: اگر طرح‌های عمرانی مسکن در کشور فعال شود، بیش از ۳ هزار شغل در کشور فعال خواهد شد زیرا ساخت و ساز مسکن با مشاغل زیادی مرتبط است.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت داخلی شرکت ذوب آهن ادامه داد: پروژه تولید ریل یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های این شرکت است که با راه اندازی آن شرکت ذوب آهن به بزرگ‌ترین تولید کننده ریل در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، ظرفیت تولید این نورد را ۴۰۰ هزار تن در سال عنوان کرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه که مصرف ریل در کل کشور ۱۵۰ هزار تن است، شرکت ذوب آهن می‌تواند با این مازاد تولید صادرات خوب و مقرون به صرفه‌ای را با کشور‌های خاورمیانه داشته باشد.

کجباف با بیان اینکه این شرکت قادر به تولید دو نوع ریلUIC۶۰ و UIC۳۳ است افزود: این شرکت ظرفیت تولید ریل باری، خط مترو و قطار را دارد و امیدواریم بتوانیم تا مهر ماه سال آینده خط نورد تولید ریل ملی را راه اندازی کنیم.

وی اذعان داشت: با افزایش بودجه طرح‌های عمرانی پروژه‌های بزرگ کشوری فعال می‌شود و بخش‌های اقتصادی مختلف مربوط به عمران نیز فعالیت خود را از سر گرفته و شرایط اقتصادی بهتری را رقم خواهند زد.

مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان خاطر نشان کرد: شرکت ذوب آهن به عنوان صادر کننده بر‌تر کشوری در سال گذشته تنها ۱۵۰ میلیارد دلار صادرات انجام داده است در حالی که این رقم برای تولید کننده‌های بزرگی مانند ذوب آهن بسیار ناچیز است و امیدواریم با کاهش تحریم‌ها و ارائه تسهیلات لازم برای افزایش صادرات از سوی دولت بتوانیم در سال آینده صاردات بیشتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از وضعیت رکود اقتصادی، اختصاص بودجه برای راه اندازی طرح‌های عمرانی بزرگ کشوری، خارج کردن بازار مسکن از رکود و تسهیل صادرات است و تنها دولت می‌تواند صنعتگران را از این بن بست اقتصادی خارج کند.

وی در پایان این بازدید از سرپرست خبرگزاری ایلنا و روزنامه کارو کارگر به خاطر پوشش خبری مناسب برای شرکت ذوب آهن تقدیر کرد و گفت: امدواریم بتوانیم در آینده همکاری‌های بیشتری با این خبرگزاری داشته باشیم.

سرپرست دفتر خبرگزاری الینا در اصفهان نیز در این دیدار ضمن تشکر از مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن گفت: این خبرگزاری همانند گذشته آمادگی پوشش خبر‌ها، موفقیت‌ها و مشکلات این شرکت بزرگ را دارد.

گزارش از؛ عطیه احمدی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز