خبرگزاری کار ایران

با امضاء توافقنامه شارژ گرم نورد ۵۰۰ ذوب آهن اصفهان با یونیدو(UNIDO) صورت گرفت:

۵۰۰ هزاردلار کمک مالی بلاعوض سازمان UNIDO به ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۴۸۴

با حضور الساندرآمادیو نماینده یونیدو(UNIDO) سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و مسئولان ذوب اهن اصفهان توافقنامه شارژ گرم نورد ۵۰۰ در ایران به امضاء رسید.

معاون حوزه خرید شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه با حضور الساندرآمادیو نماینده یونیدو(UNIDO) سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و مسئولان ذوب اهن اصفهان توافقنامه شارژ گرم نورد ۵۰۰ در ایران به امضاء رسید گفت:(یونیدو) UNIDO یا سازمان توسعه صنعتی ملل متحد است که هدف اصلی این سازمان ارتقاء و تسریع توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه و توسعه روابط صنعتی بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، طیب نیا تاکید کرد: پروژه «شارژ گرم شمش از ریخته‌گری شماره ۵ به کوره نورد ۵۰۰» با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و از طریق سازمان توسعه صنعتی ملل متحد UNIDO)) از حدود یک سال پیش آغاز و توافقنامه نهایی آن با سازمان UNIDO هم اکنون امضاء شد.

وی اهمیت امضای این توافقنامه را یاد آور شد و گفت: مواردی چون استفاده از کمک مالی بلاعوض سازمان UNIDO به مبلغ حداکثر ۵۰۰ هزاردلار - صرفه جویی در مصرف انرژی در کوره نورد ۵۰۰ - افزایش راندمان تولید به علت کاهش پوسته‌های اکسیدی - بهبودکیفیت محصولات به دلیل کاهش اکسیداسیون و کربن زدایی - کاهش استفاده از جرثقیل‌ها و سایرتجهیزات حمل و انبارش شمش برای انتقال شمش(کاهش هزینه بهره برداری و نگهداری و انرژی) - بهبود فضای انبارش شمش در کارگاه شمش - استفاده از ارز مبادلاتی جهت واردات تجهیزات خارجی و استفاده از معافیت‌های گمرکی در واردات تجهیزات خارجی از جمله مزایای توافقنامه مذکور است.

بر اساس برآوردهای اولیه هزینه صرفه جویی انرژی ناشی از اجرای این پروژه با احتساب هر متر مکعب گاز طبیعی ۱۴۵۰ ریال، سالیانه به عددی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بالغ می‌‌شود. لازم به ذکر است این پروژه قسمتی از پروژه کلی سرمایه گذاری سازمان محیط زیست جهانی(Global Enviroment facilities) با عنوان «بهره وری انرژی در بخش‌های کلیدی صنعت» است که صنعت فولاد به عنوان یکی از ۵ بخش کلیدی انرژی بر تعریف شده است و شرکت منتخب سازمان UNIDO در این بخش ذوب آهن اصفهان است.

توافق نامه این پروژه با همت مدیریت قرارداد‌ها، مدیریت انرژی و بهینه سازی مصرف سوخت، مدیریت ناحیه فولاد مهندسی کارخانه، مدیریت فولادسازی و مدیریت نورد تهیه و مبادله گردیده و پیگیری‌های نهایی جهت اجرایی شدن آن در دست اقدام است که در آینده نزدیک امید است به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز