خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت گلپایگان خبرداد:

با بهبود شرایط خودروسازان؛ بخشی از مطالبات معوق قطعه‌سازان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۴۲۴

ظرفیت خودروسازی کشور برای سال ۹۵، سالانه ۳ میلیون خودرو پیش بینی شده است به طوری‌که با توجه به اینکه تنها خودروساز منطقه به جز ایران، ترکیه است، بتوان صادرات را هم افزایش داد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه گلپایگان گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات معوق قطعه سازان پرداخت شده است و شرایط پرداخت خودروسازان در سال ۹۳ بهبود نسبی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مرتضی حسینی ادامه داد: رفع تحریم‌ها در ماه‌های گذشته هم بر این صنعت تاثیر داشته و باعثافزایش تولید در ۲ ماه گذشته شده است که امید می‌رود در آینده نزدیک تمام مشکلات این صنعت حل شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته، تعداد تولیدات بعضی خودروسازی‌ها به دلیل تحریم‌ها به یک سوم کاهش یافته بود و به دنبال آن، میزان خرید این شرکت از قطعه سازی‌ها کم شده بود، بنابراین در آن سال‌ها، ظرفیت خالی قطعه سازی‌ها زیاد شد.

وی با بیان اینکه در این چند سال به دلیل اینکه طلب قطعه ساز‌ها پرداخت نشده بود، این واحد‌ها با مشکل تامین سرمایه در گردش درگیر بودند، افزود: در عین حال بانک‌ها قطعه ساز‌ها را برای پرداخت بدهی‌هایشان تحت فشار گذاشته بودند. اما در ماه‌های گذشته، بخش زیادی از بدهی خودروسازان به قطعه ساز‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ظرفیت خودروسازی کشور برای سال ۹۵، سالانه ۳ میلیون خودرو پیش بینی شد به طوریکه با توجه به اینکه تنها خودروساز منطقه به جز ایران، ترکیه است، بتوان صادرات را هم افزایش داد.

وی یادآور شد: شهرستان گلپایگان از حدود ۲۰ سال پیش به قطب خودروسازی کشور تبدیل شده است و ۴ شهرک صنعتی و حدود ۱۵۰ واحد تولیدی و نزدیک به ۵ هزار نفر اشتغال مستقیم در بخش صنعت دارد. وی افزود: ۲۲ کارخانه در شهرک صنعتی سایپا مستقرند که سهم بسزایی در تولید قطعات خودرو در کشور دارند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت شعبه گلپایگان تاکید کرد: گلپایگان با داشتن چندین دانشگاه فنی و تخصصی زمینه خوبی برای رشد صنعت دارد و وجود دانشگاه‌ها باعثشده است که ۹۹ درصد از نیروی کار این شهرک‌ها، بومی گلپایگان باشند.

حسینی با این توضیح که گلپایگان در زمینه تولید محصولات لبنی، پلیمری، قطعه سازی، شیرآلات، پتروشیمی و شیمیایی در سطح کشور مطرح است، گفت: با توجه به رونق کشاورزی و دامداری در این شهرستان، می‌توان صنایع تبدیلی محصولات دامی و کشاورزی را در آن ایجاد کرد و توسعه داد. در این صورت صنایع بسته بندی مانند تولید کارتن و… هم می‌توانند احداثشوند.

حسینی بیان داشت: با توجه به وجود کارخانه‌های خودروسازی در این شهرستان و نزدیکی کارخانه‌های خودروسازی کاشان و احداثکارخانه‌های خودروسازی خمین در آینده نزدیک، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش خودرو و قطعه در این شهرستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: مشکلات زیرساختی مانند نبود آب در شهرک فاز ۲ صنعتی گلپایگان، باعثدلسردی سرمایه گذاران شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز