خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در دیدار با شهردار بهارستان:

افزایش فضاهای کتابخانه‌ای در شهر بهارستان یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۹۱

پیش‌بینی احداثکتابخانه در نقاط مختلف شهر بهارستان، از مهم‌ترین درخواست‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در دیدار با شهردار بهارستان ضمن اشاره به فعالیت ۳ باب کتابخانه و افزایش جمعیت در این شهر خواستار همکاری بیشتر شهرداری در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامرضا یاوری اظهار داشت: چهارسال پیش بهارستان تنها یک کتابخانه عمومی داشت که با پیگیری واگذاری حق انتفاع کتابخانه‌های امام خمینی و فرزانگان در حال حاضر ۳ باب کتابخانه در این شهر فعالیت می‌کنند که حدود ۱۰ هزار نفر عضو دارند.

وی با اشاره به حجم بالای مراجعات به کتابخانه‌ها در این شهر افزود: یکی از درخواست‌های ما از مجموعه شهرداری پیش بینی احداثکتابخانه در نقاط مختلف شهر است و اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیز آمادگی تامین نیرو، تجهیزات و راه اندازی کتابخانه را دارد.

یاوری تعداد کتابخانه‌های عمومی استان را ۲۷۲ باب عنوان کرد و گفت: احداثکتابخانه در هر منطقه‌ای تاثیر زیادی در رشد فرهنگی و کاهش مفاسد اجتماعی دارد.

شهردار بهارستان نیز با اشاره به رویکرد جدید شهرداری‌ها در حوزه فرهنگی اظهار داشت: قطعا بودجه‌ای که شهرداری‌ها به مباحثفرهنگی اختصاص می‌دهند از بودجه‌های دولتی بیشتر است.

مهدی فاتحی تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد حتی بیشتر از وظایف قانونی خود به توسعه کتابخانه‌های عمومی کمک کند.

وی افزود: بزودی عملیات اجرایی فرهنگسرایی مجهز و استاندارد در شهر بهارستان و در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع آغاز می‌شود که یک طبقه از آن شامل کتابخانه و سالن‌های مطالعه می‌شود.

فاتحی در خصوص واریز سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی بهارستان نیز قول مساعد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز