خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان اعلام کرد:

پیشرفت ۹۷ درصدی طرح آمایش سرزمین در استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۳۲

طرح آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی توسعه استان با فعالیت بیش از ۱۸۰ کارشناس متخصص در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در حال انجام است.

استاندار اصفهان در جلسه هیئت اجرایی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان؛ گفت: انجام طرح آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی توسعه استان با فعالیت بیش از ۱۸۰ کارشناس متخصص در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور با بیان اینکه تدوین این طرح بیش از ۹۷ درصد پیشرفت داشته است، اظهار داشت: رونمایی از این طرح با حضور یکی از اعضای هیئت دولت صورت خواهد پذیرفت.

استاندار اصفهان تصریح کرد: این طرح علاوه بر اینکه یک طرح مطالعاتی است، قابلیت استمرار دارد و ارزش افزوده ای برای استان است.

وی همکاری شهرداری های منطقه با این شهرک به منظور توسعه همکاری برای شناسایی محدوده ی شهرک به عنوان یک شهر نمونه ی دانشی در کشور را خواستار شد.

زرگرپور از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان تنها مرکز منطقه ای توسعه ی مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در اصفهان تحت نظر یونسکو در وزارت علوم یاد کرد و افزود: چالش های موجود در خصوص اجرایی ماده ۹ قانون حمایت از شهرک‌های دانش بنیان پیگیری خواهد شد.

استاندار اصفهان از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست به منظور همکاری بیشتر با شهرک علمی تحقیقاتی؛ جلسه ی مشترکی را با شهردار و شورای شهر خمینی شهر برگزار کند.

زرگرپور به مشکلات اجرایی کریدور علم و فناوری اشاره کرد و افزود: باید با برگزاری جلسات مستمر و همفکری با مدیران مربوطه بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را حل کنیم.

استاندار اصفهان افزود: شکی نیست که وجود این شهرک افتخار بزرگی برای اصفهان است و باید تلاش شود در قالب کریدور یا منطقه ی آزاد علم و فناوری موارد آن دنبال شود.

وی با بیان اینکه استان های دیگر نیز پیگیر این موضوع هستند، اذعان داشت: اصفهان باید بتواند با برطرف کردن مشکلات در این زمینه پیشگام باشد.

زرگرپوربا اشاره به پتانسیل های خاص اصفهان، اظهار داشت: این استان علاوه بر دارابودن پتانسیل های خاص خود مشکلات خاص خود را نیز دارد.

وی مشکلات موجود در خصوص آب استان را بسیار جدی دانست و خاطر نشان کرد: پیگیری ها و مکاتبات مدیریت استان در این خصوص هر روز و هر ساعت ادامه دارد به طوری که هر دو روز یکبار به طور میانگین مکاتبه ای با وزیر محترم کشور و وزیر محترم نیرو صورت پذیرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز