خبرگزاری کار ایران

رییس اداره مادی‌ها و انهار شهرداری اصفهان:

ریه‌های شهر اصفهان در حال نابودی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۸۲

مسئولیت آبرسانی به ریه‌های شهر اصفهان که خود یکی از مناطق گردشگری این شهر به شمار می رود بر عهده استانداری و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است ولی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

رییس اداره مادی‌ها و انهار شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر با خشک شدن چاه‌های منطقه ناژوان، آبرسانی به باغات و درختان این منطقه سخت شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ سید جلال عمرانی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت آب در منطقه ناژوان به گونه‌ای است که آب به برخی از درختان تنومند و چند ساله نرسیده و به تدریج در حال خشک شدن هستند، اما تمام تلاش ما براین است تا با لوله کشی، کرایه چاه و استفاده از تانکر این بحران پشت سر گذاشته شود.

عمرانی ادامه داد: مسئولیت آبرسانی به ریه‌های شهر اصفهان که خود یکی از مناطق گردشگری این شهر به شمار می‌رود. بر عهده استانداری و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است که هیچ اقدامی در این رابطه انجام نشده و مدیران توضیح خاصی ارایه نمی‌کنند.

وی با اشاره به این موضوع که میزان آب مورد نیاز برای ناژوان چندان قابل توجه نیست تصریح کرد: مسیری که آب باید طی کند تا به ناژوان برسد، طولانی است و بار‌ها پیشنهاد شده تا سالی دوبار آب برای سیراب شدن فضای سبز شهر و جلوگیری از خشک شدن چاه‌ها هر چند کم، جریان پیدا کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاده و شرایط را دوچندان سخت کرده است.

عمرانی خاطر نشان کرد: کم آبی و خشکی رودخانه باعثنابودی و خشک شدن فضای سبز ناژوان به عنوان ریه‌های شهر اصفهان شده است زیرا ریشه بیشتر درختان این منطقه به طور دائم در آب بوده لذا شهرداری با ارایه تمهیدات لازم از آسیب صد درصد به این درختان جلوگیری کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز