خبرگزاری کار ایران

به منظور حفظ زیبایی اصفهان در شرایط بحران آب؛

از گل‌های مقاوم به خشکی و حداقل نیاز آبی در فضای سبز شهری استفاده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۶۰

با وجود شرایط خشکسالی و بحرانی می‌توان با استفاده از گونه های گیاهی مقاوم، زیبایی را برای مردم اصفهان حفظ کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به استفاده از گل‌های مقاوم با حداقل نیاز آبی اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی آب، استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم به خشکی و کم آبی در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، احمد سلیمانی‌پور گفت: در این راستا در بخش تحقیقاتی محمود آباد توانستیم با استفاده از روش‌های نوین، گیاهان مقاوم به خشکی و کم آبی را شناسایی کنیم و با شرایط اصفهان تطبیق دهیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شهرک تحقیقاتی توانستیم انواع درختچه‌ها و گل‌های پیازی و پوششی را با شرایط اصفهان سازگار کنیم و به تولید انبوه برسانیم.
سلیمانی‌پور افزود: مواردی مانند گل بومادران، سیرکوهی، شقایق کوهی، زنبق گل درشت، گل ماهور و لاله‌های واژگون گونه‌هایی مقاوم به خشکی هستند که به حداقل آب نیاز دارند.
وی اظهار داشت: در این مرکز تحقیقاتی گونه‌های غیربومی و خارجی همچون گل بومادران خارجی، می‌خک باغی و گل مغربی که مقاوم به خشکی و شوری هستند با شرایط اصفهان سازگار شدند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: گل‌های داودی نیز بهترین نوع گل مقاوم به خشکی هستند که تاکنون ۳۵۰ نوع آن را تولید کرده‌ایم.
سلیمانی‌پور اذعان داشت: با وجود شرایط خشکسالی و بحرانی می‌توانیم با استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم زیبایی را برای مردم حفظ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز