خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر خمینی شهر:

برای احیای بافت فرسوده مرکز شهر نیاز به مشارکت بخش خصوصی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۹۲

از اولویت‌های کمیسیون توافقات شهرداری و شورای شهرخمینی شهر، بازگشایی خیابان‌های شهید صدوقی، ۱۷ شهریور، مرکزی، شهدای جوی آباد و شهیدان موسوی است.

رئیس شورای شهر خمینی‌شهر گفت: یکی از مسائلی که شورای شهر دوره چهارم با جدیت پیگیری می‌کند بازگشایی خیابان‌های نیمه کاره شهر است که پس از سال‌ها به نوعی به آثار باستانی تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید علی صالح‌ درخشان اظهارداشت: از جمله اولویت‌های کمیسیون توافقات شهرداری و شورای شهر بازگشایی خیابان‌های شهید صدوقی، ۱۷ شهریور، مرکزی، شهدای جوی آباد، شهیدان موسوی است.

وی گفت: شورای شهر چهارم خمینی‌شهر تلاش دارد با فراهم کردن شرایط تسهیل توافقات مالکین و مردم را به تسریع در بازگشایی و تکمیل خیابان‌های نیمه کاره ترغیب کند تا مردم برای توافقات از خود استقبال بیشتری از خود نشان دهند.

رئیس شورای شهر خمینی‌شهر تصریح کرد: برای تسریع در روند کار در ماه‌های گذشته جلسات توافقات هر منطقه به صورت مستمر و هفتگی در داخل شهرداری‌‌ همان منطقه با حضور اعضای شورای شهر انجام می‌شود.

وی بیان داشت: شورای شهر و شهرداری بسته‌های تشویقی بسیار خوبی برای بازگشایی معابر در نظر گرفته بر همین اساس از دریافت مبالغ ارزش افزوده در خیابان نیمه کاره در سال ۹۳ صرف نظر کردد و شهروندان را از پرداخت مبالغ ارزش افزوده معاف کرد.

درخشان افزود: با توجه به راهکارهای اجرای شده، مردم در ماه‌های گذشته حسن نیت بسیار خوبی از خود نشان دادند و شهرداری تاکنون بیش ۵.۱ میلیارد تومان برای آزادسازی باقی مانده خیابان شهید صدوقی به مالکین پرداخت کرده و یا در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه توافقات خیابان ۱۷ شهریور دیر‌تر از خیابان شهید صدوقی خمینی‌شهر آغاز شد، اما در ماه‌های گذشته توافقات بسیار خوبی در این خیابان داشتیم، گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیون تومان برای توافق با مالکین خیابان ۱۷ شهریور پرداخت می‌شود.

رئیس شورای شهر خمینی‌شهر با بیان این نکته که هزینه بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در مورد یکی از توافقات خیابان شهیدان موسوی انجام شد، گفت: آزادسازی در خیابان شهدای جوی‌آباد خمینی‌شهر نیز هزینه در حدود ۴۰۰ میلیون تومان با مالکین به توافق رسیدیم.

وی در خصوص توافقات خیابان مرکزی خمینی‌شهر اظهار کرد: اعتقاد داریم برای احیای بافت فرسوده مرکزی شهر باید با بخش خصوصی و مالکین مشارکت کنیم و با طرحی که شهرداری آماده کرده است توافقات خوبی برای عصارخانه سنتی خمینی‌شهر و منازل اطراف آن انجام شده و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی خیابان مرکزی در آینده از وضعیت موجود خارج و ساماندهی شود.

درخشان گفت: توافق برای آزادسازی یک خیابان جدید یک امر دو طرفه است از یک طرف شهرداری و مدیریت شهر از طرف دیگر مردم و مالکین باید با هم تعامل و همکاری داشته باشند، در این ارتباط دو طرفه نقش مردم و مالکین بسیار پررنگ و مهمی دارند ما از مردم انتظار داریم برای تکمیل طرح‌ها و خیابان‌های نیمه کاره نقش و همکاری بیشتری با مدیریت شهر و شهرداری داشته باشند.

وی گفت: تجربه نشان داده هیچ کاری به حضور و مشارکت مردم موفقیت‌آمیز نخواهد بود تکمیل خیابان‌های نیمه کاره خمینی‌شهر نیاز به همکاری کامل مردم دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز