خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:

بیمه ساختمانی معضلی که شهرداری‌های کشور با آن درگیر‌ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۸۱

مشکل عمده‌ شهرداری‌های استان اصفهان وابستگی بیش از ۹۰ درصد درآمد شهرداری ها برای صدور پروانه‌های ساختمانی است.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه درآمد بعضی از شهرداری‌های استان به صورت کامل وابسته به صدور پروانه ساختمانی بوده، اظهارداشت: بیمه ساختمانی معضلی که شهرداری و شوراهای استان و کشور با آن درگیر‌شده اند و نیازمند به یک تصمیم جدی و قاطع دولت و مجلس دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عبدا… کیانی افزود: قانون بیمه کارگران ساختمانی قانونی که در سال جاری به تصویب رسیده به عنوان یک معضل جدی برای شهرداری محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مسئولان دولت و مجلس باید با تعامل راهکار مناسب را برای ایجاد خسارات به شهرداری‌ها در این رابطه پیدا و اجرا کنند زیرا در غیر این صورت بعضی از شهرداری‌ها به مخصوص شهرداری‌های شهرهای کوچک، با بحران مالی روبرو می‌شوند.

وی بیان داشت: در ماه‌های گذشته تبعات ناشی از اجرای قانون بیمه ساختمانی را به مکرر به مجموعه نمایندگان مجلس استان، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان انتقال داده‌ایم و از مسئولان استان انتظار داریم با مجموعه شوراهای استان، همراهی و همگامی بهتر و بیشتری داشته باشند.

کیانی با اشاره اینکه پرداخت مالیات توسط سازمان‌های تابعه شهرداری دومین مشکلی است که شهرداری‌ها با آن روبرو شده‌اند، اظهار کرد: درآمد این سازمان‌ها به صورت مستقیم وغیرمستقیم وابسته به شهرداری خود است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها بر اساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: درظاهر این سازمان‌ها به صورت مستقل هستند ولی بیش از۷۰ درصد در آمد این سازمان‌ها توسط شهرداری‌ها تامین و حمایت شده و بدون حمایت شهرداری‌ها قادر به ادامه فعالیت خود نیستند.

رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: مشکل عمده‌ای که شهرداری‌ها با آن روبرو هستند، آن است که بیش از ۹۰ درصد درآمد آنها به صدور پروانه‌های ساختمانی وابستگی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز