خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد:

مدارس هیات امنایی تداعی کننده دریافت وجه از اولیاء نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۰۱۴

بر اساس قانون اساسی تحصیل و آموزش تا دوره متوسطه رایگان است و مدارس حق دریافت وجه از اولیا را ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه مدیران مدارس هیات امنایی استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی تحصیل و آموزش تا دوره متوسطه رایگان است و ما مجری قانون هستیم، گفت: مدارس هیات امنایی تداعی کننده دریافت وجه از اولیاء نیست.
به گزارش ایلنا از اصفهان؛ محمد حسن قائدیهاˈ تصریح کرد: هدف اولیه از تشکیل مدارس هیات امنایی، جلب مشارکت و تعامل فکری مردم است و باید تلاش کنیم از این طریق چالش‌های مدیریتی حل شود و اعتماد از دست رفته مردم به آموزش و پرورش را برگردانیم.
وی اظهار داشت: هدف از تشکیل این جلسه نزدیک کردن دیدگاه‌ها به هم و هم اندیشی و هماهنگ کردن مسائل اجرایی در عمل است زیرا هر چه برنامه اجرایی و عمل تفاوت داشته باشد باعثبی‌اعتمادی و شکاف بین نظام آموزش و پرورش و مردم خواهد شد.
قائدی‌ها با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند زیرا در غیر این صورت آموزش و پرورش نمی‌تواند به حیات خود ادامه بدهد.
وی ادامه داد: مردم این حق را دارند که از مسائل تعلیم و تربیت فرزندان و امور مدرسه آگاه شوند و این موضوع فرصتی است که با تدبیر و مدیریت موجب تعامل و مشارکت اولیاء و مردم شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان نیز با تبیین جایگاه مدیریت گفت: مدیریت در افزایش کارایی سیستم موثر است و می‌تواند موجب تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های مناسب شود.
رحیم محمدی افزود: مدیریت در سیستم آموزش و پرورش، مدیریت متمرکز است که باید به مدیریت غیر متمرکز تبدیل شود و تغییر در این رویکرد بسیار مهم است.
وی اذعان داشت: اگر با توجه به آیین نامه مدارس هیات امنایی، اهداف تشکیل این مدارس را تشریح کنیم، می‌توانیم بزرگ‌ترین معضل آموزش و پرورش که مدیریت متمرکز است را خودبه خود حل کنیم و شاهد مشارکت و تعامل مردم در زمینه‌های مختلف تربیتی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز