خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم نجف آباد در مجلس:

با انتقال پساب فاضلاب شهرهای غربی اصفهان، می توان تالاب گاوخونی را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۹۹

بسیاری امیدوار بودند که با سفر وزرای دولت یازدهم به اصفهان، شاید نیم نگاهی هم به زاینده رود شود و با شرایط فوق اضطراری آن از نزدیک مواجه شوند و برای بهبود وضعیت چاره ای بیندیشند اما به نظر می‌رسد زاینده رود محور سفر وزرای کابینه حسن روحانی به اصفهان نبود؟

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی نمایندگان به دنبال کسب رای و منافع شخصی هستند و با اینکه خانواده‌هایشان در اصفهان زندگی می‌کنند ولی باز هم مصالح و منافع این شهر را در نظر نمی‌گیرند و این اوج بی‌انصافی در حق چندین میلیون شهروند اصفهانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به اینکه طرح احیای دریاچه ارومیه با تشکیل کارگروهی از سوی ریاست جمهوری آغاز شده است اظهار داشت: زاینده رود و بحران خشکسالی آن اما همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بسیاری امیدوار بودند که با سفر وزرای دولت یازدهم به اصفهان، شاید نیم نگاهی هم به زاینده رود شود و با شرایط فوق اضطراری آن از نزدیک مواجه شوند و برای بهبود وضعیت چاره‌ای بیندیشند اما این طور که به نظر می‌رسد زاینده رود محور سفر وزرای کابینه حسن روحانی به اصفهان نبود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برای احیای زاینده رود آیا می‌توان از دولت درخواست کار گروه ویژه داشت، گفت: بحثزاینده رود دیگر بحرانی‌تر از آن است که ما به فکر جاری شدن آب در رودخانه باشیم در شرایطی که امروز ما برای تامین آب آشامیدنی مردم استان اصفهان با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: احیای تالاب گاوخونی در شرایط فعلی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان اصفهان است به همین منظور من طرحی را ارائه کردم و به استانداری انتقال دادم که که متاسفانه تاکنون پاسخی از جانب استاندار اصفهان دریافت نکردم و حتی دستور مطالعات این طرح را نیز صادر نکرده است. باید آگاه باشیم که با خشک شدن تالاب گاوخونی این تالاب به مرکز گرد و غبار در مرکز ایران تبدیل و اصفهان در زیر این غبار مدفون خواهد شد.

ابوترابی در توضیح اینکه طرح ارائه شده چیست، گفت: ما می‌توانیم پساب فاضلاب شهرهای غربی اصفهان را با تونل به تالاب گاوخونی منتقل کنیم و اصفهان را از یک فاجعه زیست محیطی نجات دهیم. باید با طرح‌هایی که زمان کمتری برای اجرا لازم دارند به فکر چاره اندیشی برای گاوخونی باشیم.

نماینده مردم نجف آباد در ادامه افزود: اینکه عده‌ای می‌گویند نمایندگان اصفهان وحدت لازم را در حل بحران زاینده رود ندارند درست نیست. مسئله آب یک بحران ملی است و نمایندگان سایر شهر‌ها نیز باید به این موضوع از دیدگاه فرا منطقه‌ای نگاه کنند. متاسفانه برخی نمایندگان به دنبال کسب رای و منافع شخصی هستند و با اینکه خانواده‌هایشان در اصفهان زندگی می‌کنند ولی باز هم مصالح و منافع این شهر را در نظر نمی‌گیرند و این اوج بی‌انصافی در حق چندین میلیون شهروند اصفهانی است.

وی افزود: اگر تنها به دنبال قدرت و آرای مردم باشیم و مصالح را در نظر نگیریم، ظلم بزرگی در حق کشور انجام داده‌ایم و بعد ملی را فدای منافع شخصی و گروهی خود کرده‌ایم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: برای جاری شدن دوباره آب در رودخانه زاینده رود من و چهار نماینده دیگر استان به صورت جدی به دنبال اجرای طرح گلاب هستیم که در کوتاه مدت می‌تواند آب را دوباره به بستر زاینده رود برگرداند و اعتباری معادل ۵ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته‌ایم و شخص وزیر هم با پروژه گلاب موافقت کرده است. امیدواریم با اجرای این طرح در زمان کوتاه شاهد خروش زاینده رود باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز