خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعلام کرد:

طرح توسعه شرکت فولاد مبارکه برای رسیدن به تولید ۱۲ میلیون تن اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۹۰

تا ۵ سال آینده، سالانه بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد در شرکت فولاد مبارکه تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان در بازدید از فولاد هرمزگان در بندرعباس گفت: فولاد مبارکه و زیرمجموعه‌های خود برای رسیدن به ظرفیت ۱۲ میلیون تن فولاد خام طرح‌های توسعه‌ی خود را به سرعت اجرا و همچنان سهم ۵۰ درصد ی خود را در تولید فولاد کشور حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ بهرام سبحانی افزود: پیش‌بینی می‌شود در شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه تا ۵ سال آینده بیش از ۱۲ میلیون تن فولاد تولید شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در فولاد هرمزگان یک و نیم میلیون تن و فولاد مبارکه ۵/۷ میلیون تن فولاد خام تولید می‌شود.

سبحانی اظهار داشت: با راه‌اندازی واحد گندله‌سازی در طرح توسعه فولاد هرمزگان درمرحله نخست دو و نیم میلیون تن گندله سنگ آهن که خوراک اصلی کارخانه است، تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره فولاد هرمزگان تصریح کرد: با اجرای طرح توسعه فولاد هرمزگان و توسعه واحدهای فولاد‌سازی، ظرفیت‌های احیا مستقیم، فولادسازی و تأسیسات جانبی ۲ برابر می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح توسعه در دو مرحله ظرفیت تولید تختال از یک و نیم میلیون تن فعلی به ۳ میلیون تن و از ۳ به ۶ میلیون تن افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: تا پایان امسال یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن اسلب در فولاد هرمزگان تولید می‌شود که ۳۰ درصد بیشتراز تولیدات سال گذشته است.

آقاجانی با بیان این‌که تولید فولاد با پهنای دو متر از ویژگی‌های مجتمع فولاد هرمزگان است، افزود: در فروردین امسال یک رکورد تاریخی ۱۱۰ هزار تن تختال ثبت شد که ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی خاطر نشان کرد: از آغاز بهره برداری تاکنون دو میلیون تن تختال در مجتمع فولاد هرمزگان تولید شده است که از این میزان ۴۰۰ هزار تن آن به کشورهای اروپایی، هند، ترکیه، تایلند و تایوان صادر شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اذعان داشت: کیفیت بالای اسلب تولید شده در این کارخانه و استفاده از آخرین فناوری دنیا در ساخت این اسلب‌ها سبب محبوبیت و بازارپسندی این محصول در دنیا شده و مذاکرات زیادی برای قراردادهای بلندمدت با کشورهای مختلف منعقد شده است.

این مجتمع دومین طرح بزرگ فولادی ساخته شده کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که در ۱۳ کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز