خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان تاکید کرد:

جدا کردن زاینده رود از اصفهان یعنی نابودی تمدن نصف جهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۶۷

نابودی زاینده‌رود، کاهش ۳۵ متری آب‌های زیرزمینی و خشک شدن چهارده چاه اطراف ناژوان مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اصفهان در زمینه تامین آب است.

شهردار اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان با گرامی داشت ۱۴ تیرماه - روز شهرداری‌ها - گفت: اکنون جمعیت شهرنشینی ۷۰ درصد است و البته در کلانشهرها این رقم به ۸۵ درصد می‌رسد، در پایان هزاره سوم تعداد شهرنشین‌ها به بالای ۹۰ درصد می‌رسد لذا هر گونه برنامه ریزی و توسعه و پیشرفت باید بر مبنای شهرها باشد.
به گزارش ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقاییان نژاد با بیان این‌که در حال حاضر تعداد شهرهای ایران به یکهزار و ۲۴۰ شهر می رسد که این تعداد پیش از انقلاب ۲۷۳ شهر بود اظهار داشت: ۳۵۰ هزار نفر در شهرداری های کشور مشغول خدمت هستند و بودجه شهرداری ها با احتساب ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه نقدی و بیش از۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه غیر نقدی به رقمی نزدیک به ۹۰ هزار میلیارد تومان می رسد.
وی با بیان این‌ که شهر اصفهان شهری است که پیش و پس از اسلام شاخص بوده است، افزود: اصفهان برای سه دوره پایتخت بزرگ کشور بوده است و در دوره صفویه مکتب اصفهان به وجود آمد، و مکتب صدرایی و بحث‌های ولایت فقیه که در دوره صفویه در اصفهان شکل گرفت، پشتوانه انقلاب اسلامی شد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: الکترونیکی شدن خدمات شهرداری در اصفهان، ‌ مدیریت انرژی و استفاده از منابع، افزایش سهم درآمدهای پایدار، ‌تعامل با محافل و ارگان‌های علمی و تقویت خدمات‌دهی نیز از سیاست‌هایی است که شهرداری در آخرین برنامه‌ریزی خود در نظر گرفته است.
سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: از آنجا که در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب محور فرهنگ بود شهرداری اصفهان نیز برای هماهنگی بیشتر و عملیاتی شعار " سهم من از فرهنگ نصف جهان چیست؟ " را مورد توجه قرار داده است و از آنجا که بخشی از این شعار ناظر به مشارکت شهروندان است به همین دلیل بانک ایده تشکیل شده تا بهترین ایده‌ها انتخاب شود و شهروندان اگر پیشنهادی دارند از روش‌های اعلام‌شده پیشنهادها را به ما برسانند.
وی افزود: برای ارتباط‌ های بین شهری و حمل و نقل عمومی ۹۱۶ میلیارد تومان اختصاص یافته که از این مبلغ ۵۸۴ میلیارد تومان مربوط به خرید و بازسازی اتوبوس شهری است.
وی با بیان این‌که برای قطار شهری ۳۲۲ میلیارد تومان در سال ۹۳ بودجه اختصاص یافته است که ۲۰۰ میلیارد نقدی است، ‌ ادامه داد: به صورت جدی موضوع قطار شهری در مباحثسال ۹۳ دنبال می‌شود.
سقاییان‌نژاد با تأکید بر این‌که مجموع اعتبارات فرهنگی بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان است، به برخی از پروژه‌های عمرانی در حال پی‌گیری شهرداری اشاره و اظهار داشت: شهربازی شهر رویاها، فاز سوم میدان امام علی(ع)، ‌ احداثتقاطع ۲۵ آبان جزو پروژه‌های شاخص محسوب می‌شود، البته نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی نیز تعریف شده است.

شهردار اصفهان با گلایه از برخی از کارهای وزارت نیرو تاکید کرد: نمایندگان، هیأت دولت و مسؤولان دست در دست هم دهند زیرا جدا کردن زاینده رود از اصفهان به معنای جدا کردن تمدن و حیات از اصفهان است.
سقاییان‌نژاد با بیان این‌که یک رام واگن متروی اصفهان امسال راه‌اندازی می‌شود، افزود: از ایستگاه پاسداران تا ایستگاه شهدا به زودی راه‌اندازی می‌شود.
وی تاکید کرد: بزرگترین چالش شهر اصفهان آب است، من نمی‌توانم نگرانی خود را از خشکیده شدن زاینده‌رود اعلام نکنم، آب‌های زیرزمینی ۳۵ متر پایین رفته است البته‌ مصوبه ۹ ماده شورای آب بسیار کار ارزشمندی است، ‌ فضاهای شهری و سبز ما تحت فشار است، چهارده چاه ناژوان اکنون خشکیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز