خبرگزاری کار ایران

درشب های ماه مبارک رمضان انجام می‌شود؛

اجرای محافل قرآنی در پارک‌های سطح شهر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۵۵

اجرای برنامه‌های تفریحی و هنری در فضای باز شهر، موجب ترویج نشاط و شادی درمیان شهروندان می‌شود و ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان که در پارک‌های سطح شهر و با محوریت محافل قرآنی برگزار می‌شود، یکی از این برنامه هاست که در سال جاری توسط امور فرهنگی هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تدارک دیده شده است.

مدیر امور فرهنگی هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضربیش از ۴۰ مرکز هنری تحت نظارت سازمان فرهنگی تفریحی در حال ارائه خدمت به شهروندان هستند. این مراکز شامل ۶ مرکز اختصاصی هنری همچون هنرسرای خورشید، تالار هنر، قلمستان، موزه هنرهای معاصر، حمام موزه علی قلی آقا و همچنین عصارخانه شاهی است که اخیرا به جمع این مراکز اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی سلطان آقایی افزود: هم اکنون ۱۰ مرکز تخصصی فرهنگی نیز تحت نظارت و مدیریت این سازمان قرار گرفته است که شامل مراکز موضوع محور همچون فرهنگسرای پرسش و مرکز نجوم ادیب است و مراکز مخاطب محوری همچون خانه جوان و خانه کودک را نیز شامل می شود.

وی فعالیت ۲۴ مرکز محله محور را از دیگر مراکز زیرمجموعه بخش فرهنگی و هنری این سازمان دانست و عنوان کرد: این مراکز ۲۴ گانه که در سطح شهر اصفهان پراکنده هستند، نوع فعالیت یکسانی ندارند و عملکرد خودشان را بر مبنای نیازها و اقتضائات فرهنگی محله ای که در آن واقع شده اند تنظیم می کنند.

مدیر امور فرهنگی هنری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه های مختلف را از دیگر فعالیت های این بخش دانست و گفت: بر اساس آمارهای موجود، کلاس های آموزشی همواره مورد توجه و استقبال ویژه شهروندان قرار گرفته اند. چنانچه میزان استقبال شهروندان در سال ۹۲ بالغ بر ۲۷۰۰۰ فراگیر و ۶۶۰۰۰۰ نفر ساعت بوده است؛ که بر طبق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود این میزان در سال ۹۳ با رشدی ۱۰ درصدی مواجه شود.

وی همچنین برپایی کانون‌هایی با موضوعات مختلف را از دیگر فعالیت‌های این سازمان دانست و عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی که در ۲۵ مرکز از مراکز فرهنگی شهر اصفهان برپا شده اند بر اساس یک موضوع و دغدغه مشترک تشکیل می شوند. از جمله این کانون‌ها کانون مادران است که با دارا بودن ۴۵۰۰ عضو و بر اساس ۴ گروه مادران آینده، مادران فرزندان خردسال، مادران فرزندان نوجوان و مادران فرزندان جوان برگزار شده است.

وی در ادامه کانون‌های تجربه، روبه دریا، همسران و دختران نوجوان را از دیگر کانون ها دانست و افزود: هدف ما از اجرای این طرح‌ها ارائه اطلاعات لازم در جهت نقشی که افراد در زندگی فردی و اجنماعی خودشان دارند و ارتقای سطح آگاهی افراد است.

سلطان آقایی در ادامه از نحوه فعالیت مراکز تخصصی هنری در اصفهان سخن گفت و ضمن ارزیابی مثبت از این مسئله افزود: مراکز تخصصی هنری ما هم اکنون در شهر اصفهان، بزرگترین برگزار کننده مراسم های هنری هستند. هنرسرای خورشید که به شکل ویژه ای به هنر موسیقی می پردازد هم اکنون در هر هفته دو کنسرت موسیقی فاخر را بر روی صحنه می برد. تالار هنر هر شب نمایش تازه ای را برای اجرا در دست دارد و موزه هنرهای معاصر جهت در معرض تماشا قرار دادن آثار هنرمندان بزرگ در حوزه هنرهای تجسمی تلاش فراوانی دارد.

وی همچنین برگزاری برخی از برنامه های تفریحی و هنری در فضای باز را موجب ترویج نشاط وشادی در میان شهروندان دانست و افزود: ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان که در پارک های سطح شهر و با محوریت محافل قرآنی برگزار می شود با استقبال خوب شهروندان مواجه شد و شب گذشته با حضور ۲۰۰۰ نفر از مردم شهر نخستین برنامه خود را برگزار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز