خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان اعلام کرد:

تا پایان سال ۹۳ مردم اصفهان نماز جمعه را در مصلی بر پا خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۵۲

۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌ مصلی اصفهان نیاز است.

استاندار اصفهان، در بازدید سرزده‌ی خود از پروژه‌ مصلی اصفهان گفت: در بازدید اولیه‌ی خود از این پروژه در ۸ ماه پیش، متوجه‌ی وجود سه محور اساسی در بروز مشکلات و تاخیر چند ساله ی عملیات اجرایی پروژه‌ مصلی شدم.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور تعیین تکلیف و وضعیت هیأت امنا را یکی از مشکلات اساسی در این پروژه عنوان کرد و اظهار داشت: در جلسه ای که ۵ ماه پیش با حضور حجت الاسلام سید حسن خمینی و نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی اصفهان برگزار شد، هیأت امنا مشخص و خوشبختانه مشکلات موجود در این زمینه مرتفع شد.

وی وجود دیدگاه ها و نقطه نظرات متفاوت در خصوص طرح نهایی این پروژه را محور دوم مشکلات دانست و تصریح کرد: در ماه‌های اخیر با پیگیری های صورت گرفته، طرح نهایی مورد توافق قرار گرفت.

استاندار اصفهان تصریح کرد: محور سوم مشکلات موجود در این پروژه به تامین منابع مالی باز می گردد.

زرگرپور اذعان داشت: تاکنون نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان برای راه‌اندازی پروژه‌ مصلی اصفهان هزینه شده است و با برآورد مالی صورت گرفته ۴۰ میلیارد تومان دیگر برای بهره‌برداری از این پروژه نیاز است.

وی افزود: با کمک‌هایی که به صورت محدود از سوی دولت، شهرداری و فولاد مبارکه صورت گرفته جمعا کمتر از ۱۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر فروش بخشی از مستغلات مصلی برای بهره‌برداری از این پروژه و تامین اعتبار در دستور کار قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: چنانچه این مستغلات به فروش برسد بخش زیادی از اعتبار مورد نیاز برای این پروژه تامین خواهد شد.

زرگرپور با بیان اینکه برای این محور نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه امروز شاهد این بودیم که کارگاه هایی که در ۵ ماه قبل با ۵ نفر مشغول فعالیت بوده اند، در حال حاضر با ۶۰-۷۰ نفر به فعالیت پرداخته اند.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد که با اتمام ساخت سقف و شروع فعالیت های مربوطه به کف، این پروژه با سرعت بیشتری به فعالیت بپردازد.

وی در ادامه افزود: طبق پیش بینی های صورت گرفته و با توجه به بازدیدی که امروز انجام شد می توانیم امیدوار باشیم که در ماه های آخر سال شبستان اصلی مصلی به اتمام برسد و اقامه ی نماز جمعه به این محل انتقال یابد.

زرگرپور با اشاره به مشکلات نمازگزاران در میدان تاریخی نقش جهان گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که هرچه سریعتر اقامه ی نماز جمعه در این محل صورت گیرد.

استاندار اصفهان در ادامه گفت: فضای داخلی مصلی اصفهان به صورت معماری اسلامی و سنتی طرح ریزی شده است و ساخت این مصلی با بافت و نشانه‌ای شاخص شهر اصفهان همخوانی خواهد داشت.

استاندار اصفهان در پایان اظهار داشت: بهره برداری ازشبستان اصلی این پروژه در ۵-۶ ماه آینده نشان می دهد که هریک از طرح هایی که در ابتدای ورود خود به اصفهان از آن ها به عنوان ابرطرح های تخت جمشیدی یاد کردم با متمرکز شدن بر روی آن ها و برنامه ریزی برای حل مشکلات آن، به انجام خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز