خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات استان اصفهان اعلام کرد:

افزایش ۱۸ درصدی صادرات استان اصفهان در سه ماهه اول سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۲۰

محصولات آهن، فولاد، فرش ماشینی و دستباف، مواد پتروشیمی و محصولات شیمی آلی بیشترین سهم صادرات را در سه ماهه اول سال جاری به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: استان اصفهان در سه ماهه سالجاری با صادراتی به ارزش بیش از چهارصد و ۶۴ میلیون دلار و به وزن بیش از نهصد و ۲۱ هزار تن کالا در رتبه چهارم استان های صادراتی کشور قرار گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۴ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ اسدالله احمدی ونهری اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۳۲۹ قلم کالای صادراتی به وزن بیش از سیصد و ۶۷ میلیون و پانصد و۸۳ هزار کیلوگرم و با ارزش بیش از دویست و ۹۲ میلیون و نهصد و ۳۹ هزار دلار کالا از گمرکات استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۳۰ درصد و از لحاظ ارزش ۲ درصد کاهش داشته است.

احمدی ونهری تعداد اظهارنامه صادراتی در سه ماهه نخست سالجاری را بیش از ۴ هزار و نهصد فقره عنوان و تصریح کرد: عمده ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت کالاهای صنعتی و شیمیایی، کشاورزی و غذایی، صنایع دستی و کالاهای معدنی می باشند که محصولات آهن، فولاد، فرش ماشینی و دستباف، مواد پتروشیمی و محصولات شیمی آلی مجموعاً با اختصاص ۷۱ درصد از وزن و ارزش بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.

وی افزود: کالاهای صادراتی گمرکات استان به ۵۳ کشور جهان صادر شده که کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و امارات مجموعاً بمیزان ۹۰ درصد، بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز