خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

گرایش زنان و افراد تحصیلکرده به مواد مخدر افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۳۱۱

بر اساس آمارهای ارایه شده در استان اصفهان بیش از ۱۲۴ هزار معتاد وجود دارد که ۱۰ درصد این آمارمعتادان زن هستند.

استانداراصفهان در جمع خبر نگاران گفت: استان اصفهان در میان ۳۱ استان کشور رتبه ۱۹ اعتیاد به مواد مخد را دارد که با توجه به متدین و دینداربودن مردم اصفهان این آمار در شأن مردم اصفهان نیست.


به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگر پور اظهارداشت: جهاد دانشگاهی در تحلیل علمی که در سال ۱۳۹۰ انجام داد اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد آحاد جامعه ایران یکی از مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی را مواد مخدر و روانگردان اعلام کرده و درخواست داشتند که دولت برخورد کاملی را نسبت به مواد داشته باشد.


استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در جهان ۲۵۰ میلیون نفر معتاد وجود دارد، ادامه داد: از آنجا که تجارت مواد مخدر و روانگردان سومین تجارت سودآور دنیا محسوب می شود، حدود ۱۰ میلیون قاچاقچی در جهان به تجارت مواد مخدر می پردازند.


وی تصریح کرد: طی ۳۴ سال گذشته ۷۸۰۰ تن مواد مخدر در کشور ما کشف شده و تاکنون در راه مبارزه با موادمخدر ۳ هزار و ۷۵۰ نفر به شهادت رسیده و ۱۲ هزار نفر نیز جانباز شده اند.


زرگرپور با ابراز نگرانی از اینکه سن اعتیاد کاهش پیدا کرده و گرایش زنان و افراد تحصیلکرده به استعمال مواد مخدر افزایش یافته است، گفت: باید مبارزه بی امان با مواد مخدر داشته باشیم.


وی خاطر نشان کرد: دردولت یازدهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ارتقای تشکیلاتی یافته که این مسأله باعثمی شود شورای هماهنگی با قدرت بیشتری فعالیت کند.

وی با بیان اینکه در طرح مطالعاتی که از معتادان انجام شده، ۲۹ درصد معتادان اعلام کردند که اولین مصرف موادمخدر خود را در منزل دوستان و ۲۲ درصد در منزل خودشان داشته اند، اظهاداشت: معتادان در پاسخ به سؤال دیگری که " به چه دلیل به موادمخدر روی آوردید؟ "، بیشترین پاسخ معتادان برای کسب لذت، گروه دوم برای کنجکاوی، گروه سوم برای تفریح و گروه چهارم مشکلات روحی را اعلام کرده اند.

استاندار اصفهان سفر چهار عضو کابینه دولت امید و اعتدال به استان اصفهان راکه هفته گذشته انجام شد بسیار مهم مفید و موثر توصیف کرد و گفت: طی سه روزتوسط وزیران راه و شهرسازی، رفاه، صنعت و معدن و رییس سازمان میراثفرهنگی با افتتاح و کلنک زنی چندین طرح عمرانی صنعتی گامی درجهت عمران وآبادانی شهرستانهای استان اصفهان برداشته شد.

زرگرپور ضمن تشریح اهمیت و دست آوردهای این سفرکه شامل افتتاح طرحای راه سازی، افتتاح موزه، پیگیری قطار سریع السیر اصفهان تهران و احیاء بافت های فرسوده میبا شد. گفت: در سفر وزیر راه و شهر سازی افتتاح ۲۹۶ کیلو مترراه و خدمات زیر بنائی حمل و نقل با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان اصفان از جمله مهم ترین پروژه های مورد بهره برداری میباشد.

وی به اهمیت کنارگذر شرق و غرب اصفهان در کاهش ترافیک برای ورود به شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی از برخی از قسمت های کنارگذر شرق و غرب اصفهان که هنوز اجرایی نشده است نیزبازدید کرد و مقرر شد اجرای قسمت هایی از این پروژه در تهران مورد بررسی قرار گیرد.

زرگرپور، امضای تفاهمنامه بین وزیران راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و رفاه و تامین اجتماعی بعنوان مالکان ذوب آهن را اتفاقی مهم و بی سابقه اعلام نمود و اضافه کردک طبق این توافق، تولید ریل استاندارد مورد نیاز از سال آینده توسط ذوب آهن اصفهان انجام خواهد شد که با اجرای این تفاهمنامه پس از ۱۲۰ سال در کشور ریل داخلی استفاده می کند.


استاندار اصفهان همچنین به افتتاح ۵ واحد صنعتی بزرگ توسط وزیر صنعت و معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: واحد کک سازی شماره ۲ ذوب آهن، پالایشگاه قطران شماره ۲ ذوب آهن، سیستم واگن برگردان وصنعتی جدیدی فولاد مبارکه و واحد بزرگ تولید فولاد نطنز نیر در این سفر به بهره برداری رسید.

استاندار اصفهان مسائل و مشکلات خط دو مترو اصفهان، تسهیلات برای ساخت هتل، بهسازی میراثفرهنگی، مشکلات آب و محیط زیست را از دیگر مسائل مورد بررسی در این سفر اعلام کرد که توسط وزیران کابینه دکتر روحانی در اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز