خبرگزاری کار ایران

امضاء تفاهنامه تولید ریل بین ذوب آهن اصفهان و راه آهن جمهوری اسلامی با حضور سه وزیر کابینه رو حانی:

راه اندازی خط جدید تولید ریل در ذوب اهن هم برای تامین نیاز داخل، هم برای صادرات

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۸۶۳

با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه وشهرسازی، ۵ تیرماه طی آیین ویژه ای در ذوب آهن اصفهان، پالایشگاه شماره ۲ تصفیه گاز کک و باتری شماره یک کک سازی این شرکت بطور رسمی افتتاح‌شد و تفاهنامه تولید ریل بین ذوب آهن اصفهان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به امضاء رسید.

در آیین افتتاح پروژه های ذوب اهن مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت تعهد می کند که تولیدات ریلی خود را با بهره گیری از تکنولوژی های به روز و استاندارد وارد بازار کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیر سعد محمدی، با اشاره به اینکه تولید ریل ملی این شرکت با عنوان(UIC۶۰) در مهر ماه سال ۹۴ وارد بازار می شود ادامه داد: امروز با حضور سه وزیرکابینه و با توجه به توانمندی متخصصان ذوب آهن، قرارداد تولید ریلی ملی در این شرکت نهایی شد و در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی با اشاره به تولید ریل u۳۳(مناسب برای سرعت کمتر از ۱۶۰ کیلومتر) در ذوب آهن اظهار داشت: این محصول در سالهای گذشته تولید شد و در مسیرهای کوتاه کاربرد دارد اما در مسیرهای طولانی و حجم سنگین حمل و نقل، ریل UIC۶۰(مناسب برای سرعت های بالای ۱۶۰ کیلومتر) مورد نیاز است.

سعد محمدی، مدت زمان اجرای خط جدید برای تولید ریل یاد شده را ۱۴ ماه بیان کرد و گفت: در خط جدید برنامه هایی نیز در نظر گرفته شده است تا بتوان انواع ریل تا مقطع UIC۸۵ را نیز تولید کرد.

وی با بیان اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان در سال ۸۷ اقدام به تولید ریل U۳۳ کرد و اکنون در حال ساخت خط نورد جدید برای تولید ریل UIC۶۰ است بیان داشت: این خط دارای ظرفیت تولید ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن ریل در سال است.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: این شرکت با ظرفیت تولید ۲.۸(دو و هشت دهم) میلیون تن انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی قصد دارد پروژه تولید ریل ملی را در ذوب آهن اصفهان با مشارکت آلمانی ها عملیاتی نماید، البته در این زمینه قصد داریم با بهره گیری از تجهیزات به روز زمینه را برای صادرات محصولات ریلی ذوب اهن به کشور های اروپایی باز کنیم.

وی ادامه داد: تولید ریل uic۶۰ توسط شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان مطابق برنامه زمان بندی از پیش تعیین شده، توسعه و نگهداری شبکه ریلی بین شهری، توسعه خطوط جدید، بهسازی، نوسازی و دو خطه کردن خطوط موجود و ایجاد خطوط پرسرعت، ریل راه آهن داخل شهری از مهمترین مفاد این تفاهمنامه است.

نیمه دوم سال ۹۴، تولید ریل ملی در ذوب آهن

در ادامه نیز مدیر ارشد مهندسی کارخانه ذوب آهن با اشاره به اینکه هم اکنون برگزاری جلسه های فنی در اصفهان با تیم کارشناسان آلمانی، جهت جانمایی(layout) تجهیزات کارگاه ریل نورد ۶۵۰ نهایی شده است اظهار داشت: در این جلسات برنامه زمان بندی پروژه برای تولید ریل ملی در حداقل زمان ممکن مورد بازبینی قرار گرفت.

مهدی نصر، افزود: در این جلسه ها، فعالیت های مهندسی پروژه و اقدامات اصلاحی در خط تولید نورد سنگین(نورد ۶۵۰) شرکت جهت تولید ریل بر اساس استانداردهای بین المللی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت تا در راستای بومی سازی و اهداف اقتصاد مقاومتی نیز گام برداشته شود.

مدیر ارشد مهندسی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: در این مذاکرات فشرده فنی که از ۱۸ تا ۲۶ خرداد به طول انجامید، مقرر شد با تسریع در انتخاب پیمانکاران داخلی و افزایش سرعت پیشرفت پروژه، تولید ریل در حداقل زمان ممکن صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که بر اساس برنامه زمانبندی در نیمه دوم سال ۹۴، تولید ریل ملی در ذوب آهن محقق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز