خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

تعهد۷۰میلیارد ریالی وزارت راه و شهرسازی برایت کمیل مسکن مهر صفهان

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۹۴

مشکلات مسکن مهر استان اصفهان، ‌مالیات، هزینه بیمه و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی از مهمترین مواردی است که باید در راستای رفع مشکلات مسکن مهربه ان توجه ویژه شود و اقدامات لازم برای برطرف کردن ان ها صورت گیرد.

استاندار اصفهان در جلسه شورای مسکن استان که با حضور احمد اصغری مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی ومحمدرضا امیرکمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۵ درصد پروژه های مسکن مهر استان تا کنون واگذار شده است، ‌پیگیری مشکلات مسکن مهر از اهمیت ویژه برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، مشکلات مربوط به بیمه و مالیات سازندگان و تحویل گیرندگان مسکن مهر را یکی از دغدغه های مسئولان استان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به وسعت و شرایط خاص جغرافیایی استان اصفهان نیاز است تا هرچه سریعتر مشکلات پروژه مسکن مهر این استان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات پیش از حد، از مشکلات سازندگان مسکن مهر استان اصفهان است، ‌ تأکید کرد: از پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر نباید بیش از حد تعیین شده، مالیات اخذ شود. میزان مالیات پیمانکاران و سازندگان مسکن مهر، طبق قانون به ازای هر واحد، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد.

مدیر ارشد استان افزود: چنانچه سازندگان مسکن مهر استان اصفهان، بیش از مبلغ تعیین شده مالیات پرداخت کرده باشند این موضوع بررسی و مبلغ اضافی به آنها مسترد می شود.

وی مسئله بیمه را به عنوان مشکل دیگر سازندگان مسکن مهر اصفهان بیان کرد و تشریح کرد: این موضوع با گزارش مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیر تأمین اجتماعی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

زرگرپور ادامه داد: هزینه بیمه سازندگان مسکن مهر بر اساس مصوبه دولت که مبلغ آن را برای هر مترمربع ۵ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین کرده است، اعمال خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه شورای مسکن استان اصفهان بود افزود: وزارت راه و شهرسازی هزینه تکمیل هفت باب مسجد و هفت باب مدرسه وپنج کلانتری در پروژه های مسکن مهر استان به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال را متعهد شده است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی همچنان متعهد گردید مبلغ ۷۰میلیارد ریال برای کمک به تکمیل آماده سازی کل پروژه های مسکن مهر استان اصفهان پرداخت نماید.

زرگرپور با اشاره به اینکه قرار است بسته های حمایتی پروژه های مسکن مهر کشور در هیأت دولت بررسی و سهم هر استان مشخص شود، ابراز امیدواری کرد تا دوماه آینده سهم استان اصفهان از این بسته های حمایتی مشخص شود.

در ادامه نیزمعاون وزیر راه و شهرسازی در جریان روند پیشرفت و مشکلات مسکن مهر استان قرار گرفت و اظهار داشت: دولت مصمم به بهره‌برداری از پروژه های مسکن مهر بوده و برای برطرف شدن مشکلات این پروژه‌ها، بسته‌های حمایتی خاص در نظر گرفته است.

احمد اصغری، با ابراز رضایت از میزان پیشرفت پروژه مسکن مهر در استان اصفهان تصریح کرد: پروژه مسکن مهر استان اصفهان با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح کشور سرآمد است.

همچنین محمد رضا امیر کمالی نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر، آمادگی این وزارتخانه را در تکمیل پروژه های روبنایی مسکن مهر اعلام نمود و کاهش تصدی گری دولت در این پروژه ها و استفاده بیشتر از بخش خصوصی و همچنین دریافت مبلغ هزینه انشعابات، تأسیسات زیربنایی به صورت اقساط از مالکان را از جمله راهکارهای وزارت نیرو برای تسریع در بهره برداری این پروژه ها از جمله سیاستهای اسن وزارتخانه بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز