خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

تشکیل کارگروه ویژه برای مقابله با پدیده اعتیاد بانوان در جامعه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۶۴

تقویت بنیان خانواده‌ها و استفاده از ظرفیت خیریه‌ها، تشکل‌ها و رسانه‌ها بهترین عوامل مبارزه با مواد مخدر است

استاندار اصفهان در نشست هم اندیشی صیانت از بانوان استان در برابر اعتیاد که به ریاست استاندار و با حضور زهرا بنیانیان مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده و جمعی از بانوان کارشناس و مسئول استان برگزار شد، ‌اظهار داشت: رویکرد دولت تدبیر و امید در خصوص مبارزه با مواد مخدر رویکردی اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور گفت: با توجه به تغییر رویکرد دولت تدبیر و امید در مقابله با اعتیاد به سمت برخورد اجتماعی، فرهنگی با این مسئله، نقش خانواده ها و سازمان های مردم نهاد بسیار پررنگ تر از گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به مجموعه ظرفیت ها و پتانسیل‌های استان و در کنار آن مشکلات و چالش هایی که در استان با آن مواجه هستیم، مبحثمواد مخدر را یکی از دغدغه های اصلی مدیریت استان عنوان کرد.

زرگرپور تأکید کرد: در استانی همچون اصفهان با مردمانی متدین، ولایتمدار، معتقد به اصالت خانواده و با پایگاه تمدنی قوی در جهان اسلام، مصرف مواد مخدر خصوصا توسط زنان به هیچ وجه قابل درک، قابل فهم و پذیرفتنی نیست.

وی اذعان داشت: دشمن در تلاش است از مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز که هم به عنوان یک ابزار تجاری پرسود و هم به عنوان یک ابزار سیاسی کارآمد در جامعه نشر پیدا می کند، به اهداف شوم خود دست یابد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مواد مخدر به عنوان وسیله‌ای برای نابودی بالاترین سرمایه یعنی نیروی انسانی و خصوصا نسل جوان از سوی دشمنان به کار گرفته می شود، افزود: ما باید هوشیارانه با این مسئله برخورد نماییم.

رئیس شورای هماهنگی مواد مخدر استان خطر پایین آمدن سن ابتلا به مواد مخدر و همچنین افزایش نرخ ابتلای زنان به اعتیاد را دغدغه ای جدی دانست که باید دلایل آن توسط کارشناسان بررسی گردد.

وی یادآور شد: باید خانواده‌ها را به عرصه مبارزه با مواد مخدر وارد نموده و رویکرد اجتماعی امر مبارزه در جامعه را تقویت کرد و همچنین از ظرفیت خیریه‌ها، تشکل‌ها و رسانه‌ها در این خصوص بهره برد.

زرگرپور تصریح کرد: با توجه به اینکه پایین آمدن سن ابتلا به مواد مخدر برای خانواده ها به یک دغدغه جدی تبدیل شده است، ضرورت دارد مراکز آموزشی همچون دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان، توجه جدی داشته باشند.

وی نقش تشکل‌های مردمی ‌در امر کمک به جلوگیری از ناهنجاریها را مهم توصیف و خاطر نشان کرد: با استفاده از این ظرفیت شاهد پیشرفت و موفقیت در برنامه های فرهنگی، اجتماعی و مقابله با پدیده خانمانسوزخواهیم بود.

استاندار اصفهان در پایان بر لزوم تشکیل کارگروه ویژه جهت بررسی شیوه های علمی مقابله با پدیده اعتیاد بانوان تأکید نمود.

وی اظهار داشت: موفقیت در امر مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی و همت همگانی و اهتمام خانواده ها و تشکل های اجتماعی و فرهنگی می باشد.

گفتنی است نشست هم اندیشی صیانت از بانوان استان در برابر اعتیاد به ریاست استاندار و با حضور زهرا بنیانیان مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده و جمعی از بانوان کارشناس و مسئول استان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز