خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای مشترک ایران و تایوان تاکید کرد:

اصفهان پل ارتباط ایران با کشور تایوان برای ایجاد روابط اقتصادی و تاریخی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۷۱۴

کشور ایران وتایوان می‌توانند در زمینه‌های مختلف با هم رابطه داشته باشند به خصوص اصفهان به عنوان یک قطب تاریخی و اقتصادی می‌تواند روابط خوبی با تایوان داشته باشد.

رئیس شورای مشترک ایران و تایوان در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در صنایع الکترونیکی و الکتریکی اصفهان و تایوان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد گفت: اصفهان به عنوان یک قطب اقتصادی و تاریخی می‌تواند رابطه خوبی با تایوان داشته باشد و اصفهان پل ارتباط ایران با کشور تایوان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «تاسی یو چانگ» تصریح کرد: تایوان مهد تمدن ۵ هزار ساله چین بوده و همان طور که مشخص است تمدن چین هم مثل تمدن پارسی یک تمدن کهن بوده است.

رییس شورای مشترک ایران و تایوان گفت: مسوول روابط بازرگانی ایران و تایوان هستم همچنین درباره برقراری ارتباط فرهنگی وهنری اختیار تام دارم؛ در همین راستا ۳ سال پیش قراردادی را با دانشگاه تهران امضا کردم؛ امروز هم این افتخار را دارم که از طرف سازمان تیما با اتاق بازرگانی تفاهم نامه امضا کنم.

وی افزود: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف با هم رابطه داشته باشند به خصوص اصفهان به عنوان یک قطب تاریخی و اقتصادی می‌تواند روابط خوبی با تایوان داشته باشد.

رییس انجمن تولید کنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی تایوان نیز گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد صنعتی درکشور مشغول فعالیت هستند که امیدوارم بتوانیم در این راستا با ایران هم همکاری داشته باشیم.

چین سینگ؛ افزود: در سال ۱۹۴۸ صنعت الکترونیک در تایوان رونق گرفت و هم اکنون با ۳ هزار عضو فعال در حال پیگیری است؛ درآمد ارزی که سال گذشته از این صنعت برای ما به دست آمد حدود ۲۵۰ هزار میلیارد دلار بوده که ۵۱ درصد درآمد صنعت را در بر می‌گیرد.

رییس انجمن تولید کنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی تایوان تصریح کرد: درآمد ارزی ما هم ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون دلار بوده است که ۴۷ درصد صادرت تایوان را در بر گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد صنعتی در این کشور مشغول به کار هستند که درآمد بسیاری برای ما داشته و این درآمد از سرمایه‌گذاری کسب می‌شود و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری، ۳۰ میلیون دلار بوده که هم چنان ادامه دارد.

سینگ افزود: امیدوارم این سرمایه گذاری در ایران هم اتفاق بیفتد و این بازار برای هر ۲ کشور سود داشته باشد تا بتوانیم همکاری‌ها و ارتباطات خود را با هم افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز