خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در همایش تاثیر مهارت آموزی در رشد و توسعه صنایع:

ورود نیروهای تحصیلکرده و با مهارت تاثیر بسزایی در جهانی شدن صنایع دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۹۹

آموزش یک میلیون نفر کارآموز در مراکز فنی و حرفه ای با میانگین هر نفر ۵۰ نفر ساعت آموزش در برنامه ی چشم انداز آموزش فنی و حرفه ای استان است که با اجرای این طرح بخش بزرگی از معضل اشتغال استان مرتفع خواهد شد.

استاندار اصفهان در همایش تاثیر مهارت آموزی در رشد و توسعه صنایع استان اصفهان که توسط اداره کل فنی و حرفه ای اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه دارا بودن ۱۷۰ مرکز آموزش عالی منطقه ای و استانی و ۳۲۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف گنجینه برزگ علمی کشور است ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار صنعت بزرگ و کوچک و ۱۰۰ هزار واحد اقتصادی در استان اصفهان وجود دارد که این تعداد واحد صنعتی برای یک میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، با اشاره به اینکه آموزش یک میلیون نفر کارآموز در مراکز فنی و حرفه‌ای با میانگین هر نفر ۵۰ نفر ساعت آموزش در برنامه چشم انداز آموزش فنی و حرفه‌ای استان وجود دارد، گفت: با اجرای این طرح بخش بزرگی از معضل اشتغال استان مرتفع خواهد شد.

وی به روز نگه داشتن مهارت را یکی از نکات قابل توجه در خصوص جهانی کردن صنایع و اقتصاد کشور است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت های دانشگاهی تاثیر بسزایی در این زمینه دارد چرا که بی توجهی به عوامل و محیط کسب و کار باعثحذف کامل صنایع از صحنه ی رقابت و جهانی شدن می شود.

وی با بیان اینکه ورود نیروهای تحصیلکرده و با مهارت می تواند تاثیر بسزایی در جهانی شدن صنایع داشته باشد، افزود: جلب رضایتمندی مشتری بزرگ ترین نیاز جهانی شدن صنایع است، این درحالی است که هنوز توانمندسازی نیروی انسانی با استفاده از دستاوردهای تجربی در کشور دچار مشکل است.

استاندار اصفهان به موقعیت مناسب استان اصفهان در حوزه مهارت آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آخرین گزارش عملکرد نزدیک به ۹۰۰ واحد آموزشی در سراسر استان وجود دارد که تا کنون یک میلیون نفر ساعت آموزش در استان به متقاضان ارایه شده است.

وی با اشاره به اینکه تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، و تنوع طلبی انسان ها چالش های پیش روی بنگاه های اقتصادی کشور برای جهانی شدن را رقم می زند اظهار داشت: آموزش یک میلیون نفر کارآموز در مراکز فنی و حرفه ای با میانگین هر نفر ۵۰ نفر ساعت آموزش در برنامه ی چشم انداز آموزش فنی و حرفه ای استان است که با اجرای این طرح بخش بزرگی از معضل اشتغال استان مرتفع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز